سفر به ناشناخته‌ها با دوکاتی دیاول

زندگی همیشه یک مسیر مستقیم نیست + عکس

یکصد و یازده سال از تأسیس شرکت سوئدی هسکوارنا گذشته است. شرکتی که موتورسیکلت‌ های جالب و جذابی ساخته و موتورهای کراس و تریل آن شهرت زیادی دارند.
کد خبر: ۷۴۴۰۵۳
تازه ترین محصول کارخانه موتورسیکلت هسکوارنا + عکس

از سال 2013 نیز این شرکت از دست «MV» آگوستا خارج و به «BMW» فروخته شد. حالا نگاهی داریم به آخرین مدل مفهومی یا کانسپت هسکوارنا که در نمایشگاه موتورسیکلت «EICMA» در میلان رونمایی شده است.

موتورسیکلت «هسکوارنای کانسپت 401» در دو نسخه «401 Vit Pilen» یا پیکان سفید و
«Svart Pilen» یا پیکان سیاه از مدل کلاسیک «Pilen» ساخت 1955 الهام گرفته شده است. موتورسیکلتی که سبک‌تر، کوچک‌تر و سریع‌تر از تمام رقبای خود بود.

در مدل 401 کانسپت، باز همان مفاهیم قدیمی را می‌یابید که در قالبی مدرن قرار گرفته‌اند.

دوشاخه جلوی وارونه، فریم داربستی بسیار سبک‌وزن، چرخ‌های 17 اینچی با تایرهای مدرن، موتور 400 سی سی خنک شونده با آب با خروجی 43 اسب بخار نیرو و وزن کلی تنها 135 کیلوگرم، چیزی نیست که متعلق به گذشته باشد.

در طراحی این موتورسیکلت، تمرکز روی سادگی و خلوص بوده است و زبان طراحی هسکوارنا در آن همچنان دیده می‌شود و مهم نیست که این زبان از 60 سال پیش مورد استفاده بوده یا در حال حاضر این ذهنیت شکل گرفته است.

مدل پیکان مشکی 401 با تمرکز و توجه به ویژگی‌های آفرود خلق شده است. صداخفه کن قرار گرفته در بالا با خروجی بیضی‌شکل، از معرض سنگ و ناهمواری‌های مسیرهای خارج از جاده در امان است.

چراغ جلو نیز در پشت یک قفس تیغه‌ای قرار گرفته است. در انتهای زین و صندلی نیز یک باربند شیک طراحی شده است.

روی مخزن سوخت نیز یک فریم خاص نصب شده که در سفرهای طولانی می‌توان اسباب و اثاثیه خاصی را روی آن قرار داد.

در عوض مدل پیکان سفید 404 با تایرهای خیابانی و حذف قطعات زائد آفرود، چهره‌ای بی‌پیرایه و خالص‌تر دارد. در واقع این مدل همانند یک جواهر خوش‌تراش به نظر می‌رسد.

هسکوارنا در مورد تولید این مدل کانسپت منتظر واکنش مشتریان است و اگر استقبال از آن خوب باشد به زودی راهی خط تولید خواهد شد.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
طلایی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۱
۰
واقعا كه جذاب و شیك بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها