همانطور که اشاره شد، R3 بعد از R1 و R6 و R125 چهارمین سریR یاماهاست که تا نیمه اول 2015 وارد بازار می شود.
موتور R3 از نوع دو سیلندر خطی DOHC مایع/خنک با حجم دقیق 321 سی سی و دارای سیستم سوخت رسانی EFI است.
با آمدن R3 از یک طرف هرچند مثلث اسپرت های ارزان قیمت ژاپنی تکمیل شد اما از طرف دیگر کار برای رقیبانش یعنی هوندا CBR300R و کاواساکی نینجا 300 سخت تر شده.
در R3 دوشاخ جلو از نوع تلسکوپی 41 میلیمتری و با جاجایی 13 سانتیمتری است حال آنکه این عدد برای تک کمک عقب آن حداکثر به 12.5 سانتیمتر می رسد.
در مورد دیسک ترمزهای آن هم باید گفت که قطرشان در جلو 298 میلیمتر و در عقب 220 میلیمتر است. ABS بودن ترمزهای جلو و عقب هنوز مشخص نیست اما یقینا نسخه اروپایی R3 آنها را دارد.هنوز قیمت این موتورسیکلت اعلام نشده است.(پدال)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد