سفر به ناشناخته‌ها با دوکاتی دیاول

زندگی همیشه یک مسیر مستقیم نیست + عکس

سبک‌ بال بودن بر روی موتورسیکلت چیزی است که شاید خیلی‌ها هنوز خواهان آن باشند. بر روی موتورسیکلتی مانند هوندا گروم ۲۰۱۴ با سرعتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌توان از هوای یک صبح پاییزی نهایت استفاده را برد.
کد خبر: ۷۴۳۵۹۲
سبک‌ بال مثل هوندا گروم + عکس

هوندا با موتورسیکلت‌های کوچکی مانند «دریم» و «سوپرکاپ» به بازار آمریکا قدم گذاشت. در حال حاضر نیز با شرایط ویژه و دلپذیر در هوندا گروم ۲۰۱۴ قصد دارد تا نظر خریداران جدید را به خود جلب کند.

هوندا گروم ۲۰۱۴ (گروم اصطلاحی عامیانه به معنی اوباش) یک موتورسیکلت مینی ۱۲۵ سی‌سی است که فاصله محوری آن 1.204 متر است.

سطح زین آن 75.4 سانتی‌متر از زمین فاصله دارد و وزن آن نیز اندکی بیشتر از ۱۰۲ کیلوگرم است.

فاصله بالای باک بنزین 5.48 لیتری تا زمین به زحمت به ۳ فوت (91.4 سانتی‌متر) می‌رسد. در همین حال، یک شخص با قد متوسط کاملاً بر روی آن احساس راحتی می‌کند؛ چرا که دارای جای نشستن بزرگ و نرم و مناسب برای رانندگی است.

کشیدن نگاه‌ها به سمت خود

در هنگام راندن هوندا گروم در خیابان برای تست، بسیاری از مردم نظرشان به این موتورسیکلت جلب می‌شد و در مورد سرعت و قیمت آن سؤال‌هایی می‌پرسیدند.

مخصوصاً در پشت چراغ قرمز سبک‌بال بودن موتورسیکلت، کاملاً به چشم می‌آمد. وقتی چراغ سبز می‌شد، کافی بود دنده اول را زده، اندکی گاز را چرخانیده و به آرامی کلاچ را رها کرد تا «گروم» با آرامش از چهارراه دور شود.

دور موتور بالا

عقربه دور موتور، خط قرمزی برابر ۸ هزار دور بر دقیقه نشان می‌داد ولی در عین حال، نباید توجه چندانی به آن کرد؛ چرا که خط قرمز واقعی ۹۲۰۰ دور بر دقیقه است سپس با پا، یک تلنگر زده و آن را به دنده دوم می‌بریم و همین‌طور دنده‌های سوم و آخر.

در همین حال، به جلو بر روی باک خم شده و آرنج‌های را به سمت کنار جمع کردن و سر را پایین نگه می‌داریم تا به بهترین حالت از لحاظ آئرودینامیک برسیم.

سرعت محدود

سرعت محدود را وقتی در هوندا گروم متوجه می‌شویم که خودرویی مانند ایمپالا با سرعتی نزدیک به ۸۰ کیلومتر بر ساعت از کنار ما عبور کند.

موتور تک‌سیلندر انژکتور سوخت با خنک‌کنندگی هوا در گروم تنها ۱۰ اسب‌بخار قدرت و 10.84 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به هرشکل، یک وسیله قدرتمند نیست ولی در همین حال، از بیشتر قدرتی که دارد استفاده می‌کند و در دنده اول به ۴۱ کیلومتر بر ساعت، به ۶۷.۶ کیلومتر بر ساعت در دنده دوم و ۸۲ کیلومتر برساعت در دنده سوم می‌رسد. در دنده چهارم هم شرایط چندان مشخص نیست.

بهترین حالتی که از آن در تست دیده شد، ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود که البته زمان زیادی برای رسیدن به این سرعت طول کشید.

کاراکتر منحصر به فرد

هوندا گروم زیبایی کلاسیک با تندخویی بی‌پروای مدرن و وزن کم ترکیب کرده است و قدرت کم موتور و تمایل آن برای رسیدن به دور موتورهای بالا، آن را تبدیل به یک موتورسیکلت دوست‌داشتنی کرده است.

با هم مشخصات این موتورسیکلت را مرور می‌کنیم.

قیمت مدل پایه: ۳۳۲۴ دلار
قیمت مدل تست: ۳۳۲۴ دلار
پیشرانه: ۰.۱ لیتری، 2 سوپاپ SOHC، قدرت ۱۰ اسب‌بخار در دور موتور ۷۰۰۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۰.۸۴ نیوتن متر در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه.
گیربکس: ۴ دنده دستی.
آرایش: موتورسیکلت RWD
مصرف سوخت ترکیبی (تخمین EPA): ۱.۹۶ تا ۳.۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
۰ تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت: ۲۹.۲ ثانیه (تخمین).
حداکثر سرعت: ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (مشاهده).(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها