با توجه به اتمام دوره هیات رییسه جامعه مدرسین، انتخابات دوره جدید عصر جمعه برگزار شد و براساس آن، آیت‌الله یزدی در سمت ریاست شورای عالی جامعه مدرسین برای دو سال دیگر ابقا شد.
کد خبر: ۷۴۴۰۱۹
ابقای آیت‌الله یزدی در ریاست جامعه مدرسین

به گزارش باشگاه خبرنگاران، انتخاب اعضای هیات رییسه جامعه مدرسین در جلسه بعدی برگزار می‌شود.

فرمانده‌ای که دیگر در سایه نیست

پایگاه تحلیلی المانیتور در گزارشی به بررسی گسترش بازتاب رسانه‌ای سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پیام‌های آن برای طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

در این گزارش آمده است: سلیمانی اکنون دیگر یک فرمانده در سایه نیست، همان لقبی که دسکتر فیلکینز، مقاله‌نویس نیویورکر در مقاله خود در سال 2013 به وی داد.

روایت عارف از «نبرد جدی» اصولگرایان و اصلاح‌طلبان

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان که به ارومیه سفر کرده، توقع حداقلی و مسئولیت‌پذیری حداکثری را از راهبردهای اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده اعلام کرد و در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات مجلس گفت: معتقدم انتخابات آینده صحنه نبرد جدی بین دو رقیب قدرتمند یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خواهد بود.

به گزارش فرارو، وی گفت: انتخابات 92 فقط بخشی از توان اصلاح طلبان بود و ان‌شاءالله در انتخابات مجلس بتوانیم آن پیروزی را کامل کنیم.

هشدار فرمانده ارتش اسرائیل درباره تهدید ایران

ژنرال گادی ایزنکوت، فرمانده جدید ارتش اسرائیل گفته تا زمانی که برنامه هسته‌ای ایران حاوی تهدید عینی و ملموس برای موجودیت اسرائیل نباشد، هرگونه مداخله نظامی هزینه‌زا و بی‌فایده است.

به گزارش عصر ایران و به نقل از تایمز اسرائیل، او به شبکه 10 اسرائیل گفته تازمانی که به گفته او «ایران خنجر را بر گلوی اسرائیل بگذارد»، این رژیم باید از جنگ اجتناب کند و نباید در رویارویی نظامی با ایران پیشقدم باشد.

همچنین در اظهارنظری دیگر درباره پرونده هسته‌ای کشورمان، یک مقام ارشد در کابینه رژیم صهیونیستی به المانیتور گفت: می‌توانم گواهی دهم که اسرائیل تلاش عظیمی، در همه حوزه‌ها و سطوح انجام داد تا از امضای توافق ایران و 1+5 جلوگیری کند.

تحلیل احمدی‌نژاد از انتخابات مجلس

سایت جهان مدعی شد محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در تحلیلی درباره انتخابات آینده مجلس تاکید کرده که مجلس دهم در اختیار اصلاح‌طلبان خواهد بود.

براساس این خبر، او مدعی شده است: به قطع و یقین، جماعتی که نام خود را اصولگرا گذاشته‌اند سال آینده شکست خواهند خورد و شاید بشود گفت که اصولگرایان در انتخابات آینده وجود نخواهند داشت که بخواهند بیایند با اصلاح طلبان مقابله کنند.

یک اقدام تروریستی دیگر در زاهدان

در یک اقدام تروریستی دیگر، خدا نظر براهویی از معتمدان طایفه براهویی دیروز پس از اقامه نماز از مسجد مکی زاهدان در حال عزیمت به منزل خود بود که مورد حمله اشرار مسلح قرار گرفت و به ضرب گلوله جان خود را از دست داد.

به گزارش مهر، سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که هنوز علت این حادثه مشخص نیست، گفت: ضاربان مسلح با استفاده از یک دستگاه خودروی ۴۰۵ فاقد پلاک نسبت به این اقدام تروریستی اقدام کردند که در این رابطه تلاش برای شناسایی ضاربان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

همکاری ایران و عمان برای مبارزه با تروریسم

تهران و مسقط که پیش از این در مذاکرات هسته‌ای کشورمان همکاری کرده بودند، مذاکرات خود برای مبارزه با تروریسم را آغاز کرده‌اند و در همین باره وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلساتی بین مجلس کشورهای ایران و عمان به‌منظور همکاری و همفکری در چگونگی برخورد با گروه‌های تروریستی خبر داد.

به گزارش میزان، او با اشاره به سفر اخیر خود به عمان از دیدار هیات پارلمانی کشورمان با مقامات عمانی و مذکراه درباره مسائل منطقه‌ای خبر داد.

حمایت صریح نظام از تیم مذاکره‌کننده

امیر محبیان، تحلیل‌گر مسائل سیاسی درخصوص بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، با اشاره به برخی، افرادی که نقل‌‌قول‌هایی از رهبر معظم انقلاب نقل می‌کنند، اظهار کرد: برخلاف کسانی که مدعی بودند رهبری نظری غیر از آنچه که بیان می‌کنند، دارند؛ رهبری با حمایت صریح از تیم مذاکره‌کننده و روند مذاکرات حتی تصمیم بر تمدید مذاکرات، نشان دادند نظام، تصمیمات خود را با شجاعت می‌گیرد.

وی در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد: برداشت من آن است که نظام به روشنی علامت داد که از تیم مذاکره‌کننده خود حمایت می‌کند؛ در حالی که دولت اوباما قادر نیست از حمایت ملی و نهادهای کشور خود چون کنگره یا سنا برخوردار باشد.

تقوی: دبیرکل جامعه روحانیت این هفته انتخاب می‌شود

سیدرضا تقوی، عضو جامعه روحانیت مبارز به نسیم گفت که همایش سراسری همگرایی اصولگرایان تا پایان سال در تهران برگزار می‌شود.

وی ‌افزود: نشست سه جانبه حضرات آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح در آینده‌ای نزدیک تشکیل می‌‌شود و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز این هفته انتخاب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها