سید محمد آیت‌اللهی، مسئول رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند، خبر منتشره از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر مذاکره مقامات ایران و آمریکا در باکو درباره داعش را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۴۹۴۰۹
تکذیب مذاکره تهران و واشنگتن در باکو

به گزارش تسنیم، وی با بی‌اساس خواندن این خبر گفت: هیچ مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا در باکو صورت نگرفته است. برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که مقامات ایران و آمریکا برای بررسی راه‌های مقابله با داعش، جلسه‌ای محرمانه در باکو داشته‌اند.

عفو 37 زندانی ایرانی در ترکمنستان

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: به دنبال پیگیری‌های وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد، به مناسبت روز «اعلام بی‌طرفی» در ترکمنستان که هر ساله در یازدهم دسامبر گرامی داشته می‌شود، تعداد 37 زندانی ایرانی مورد عفو رییس‌جمهور محترم ترکمنستان قرار گرفته‌اند و روز آینده این افراد وارد کشور خواهند شد.

به گزارش مهر، در پی رایزنی‌های مقامات کنسولی دو کشور در ماه گذشته نیز چند نفر از زندانیان دو کشور آزاد و به کشورهای مبدا منتقل شدند. دو کشور در حال بررسی و تصویب موافقت‌نامه انتقال محکومان نیز هستند.

نخست‌وزیر سوریه و رییس‌ مجلس عراق در تهران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور، فردا در تهران میزبان نخست‌وزیر سوریه خواهد بود و با وی در خصوص آخرین تحولات منطقه و مناسبات دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

همزمان «سلیم عبدالله احمد الجبوری»، رییس مجلس عراق هم برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران فردا به تهران سفر می‌کند. این سفرها درحالی انجام می‌شود که هفته گذشته نیز وزرای امور خارجه سوریه و عراق به‌طور همزمان به تهران سفر کردند.

ممنوع‌الخروجی 144 بازیکن فوتبال

نایب‌ رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با اعلام این‌که 144 بازیکن فوتبال به دلیل بدهی مالیاتی، ممنوع‌ الخروج هستند، از بدهی مالیاتی 130 میلیارد تومانی چند باشگاه و بازیکن فوتبال خبر داد.

حمید رسایی، مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال و نایب‌ رییس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با فارس، در خصوص مراحل رسیدگی به این پرونده، در پاسخ به این پرسش که چرا تهیه گزارش پرونده فساد در فوتبال تا این اندازه طولانی شده است، گفت: گزارش در حال نهایی شدن است هرچند برخی دستگاه‌ها که وظیفه دارند از سلامت روند یک دستگاه حراست و با مفاسد موجود در یک مجموعه برخورد کنند متأسفانه در این زمینه کوتاهی می‌کنند حتی در ارائه گزارش به کمیسون اصل 90 که وظیفه و تکلیف قانونی آنهاست همکاری لازم را صورت نمی‌دهند.

استعلام از نمایندگان متهم به دریافت پول

مصطفی ترک‌همدانی، از وکلای شاکی پرونده تخلف مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا درباره این پرونده گفت: بازپرس پرونده دستور داده در مورد نمایندگانی که اسامی آنها به عنوان دریافت‌کننده پول از مرتضوی مطرح شده است، استعلام‌های لازم به عمل آید. پاسخ استعلام‌ها در روزهای آینده به دادسرا خواهد رسید.

وی افزود: قرار بر این بود که مرتضوی پس از تعطیلات اربعین مجددا به دادسرا احضار شود که از زمان احضار مجدد وی اطلاع دقیقی ندارم.

«انتخاب» مجرم شناخته شد

علی‌اکبر کساییان، سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات گفت: در جلسه روز یکشنبه دادگاه مطبوعات به پرونده‌های سایت «صراط نیوز»، «انتخاب» و ماهنامه «مهرنامه» رسیدگی شد و سایت انتخاب به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر به اتفاق آرا مجرم شناخته شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، رسیدگی به پرونده «صراط‌نیوز» و «مهرنامه» به آینده موکول شد.

معرفی ۳۴ سرپرست دانشگاه

محمد فرهادی، وزیر علوم دیروز در جمع خبرنگاران گفت: اکنون ۳۴ دانشگاه با سرپرست اداره می‌شوند که طی هفته‌های آینده این افراد را برای تعیین تکلیف به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: تعدادی از سرپرستان دانشگاه‌ها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده‌ایم.

فرهادی درباره وضع سرپرستی دانشگاه تهران و تصمیم وزارت علوم در این خصوص، گفت: انشاءالله طی جلسات بعدی شورا در این زمینه نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها