این اتومبیل به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه مجهز شده که می تواند حداکثر 184 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و 270 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه را تولید کند.
درست حدس زده اید! این پیشرانه به توئین توربوشارژ مجهز شده که می تواند چنین قدرت وسوسه کننده ای را تولید کند.
تمامی این نیرو به وسیله گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ های عقب منتقل می شود تا در صورت تمایل بتوان یک دریفت کوچک نیز با آن داشت.
این باواریایی زیبای دو در می تواند در 7.3 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر نیز به سرعت 237 کیلومتر در ساعت دست یابد تا با وجود موتور کوچک 4 سیلندری خود برای رقیبان 6 سیلندری اش شاخ و شانه بکشد.
از نظر مصرف سوخت نیز 420i کوپه در سطح یک اروپایی تمام عیار کار کرده و در شهر تنها 8.1، در خارج از شهر 4.8 و به صورت ترکیبی 6 لیتر را می سوزاند تا سطح مهندسی آلمانی در این فاکتور نیز مشخص شود.سراغ مدل های گرند کوپه می رویم.
مدل 420i گرند کوپه به همان پیشرانه 4 سیلندری 420i کوپه مجهز است اما داستان مدل 428i گرند کوپه کمی متفاوت است.
این مدل اگرچه به پیشرانه 4 سیلندری 2 لیتری مجهز شده اما بوسیله توئین توربوشارژی که روی آن نصب شده می تواند حداکثر 245 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر را بین 1250 تا 4800 دور در دقیقه تولید کند و در 6 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت دست یابد تا حرف و حدیثی در مورد شتاب و قدرت باقی نماند.
با وجود اینکه از نظر قدرت تولیدی مدل 428i بسیار قدرتمندتر است اما مصرف سوخت آن تنها کمی بیشتر و به صورت ترکیبی فقط 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.
فیلمی از این باواریایی زیبا را مشاهده کنید.(خودروبانک)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد