پنجمین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری هشت دیدار آغاز می‌شود که در مهم‌ترین آنها از گروه E ، گروه مرگ رقابت‌ها منچسترسیتی انگلیس، میزبان بایرن مونیخ آلمان است. در این بازی که ساعت 23 و 15 دقیقه از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی منچستر‌سیتی باعث حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا می‌شود، به همین دلیل شاگردان پیگرینی اگر می‌خواهند به مرحله بعد راه یابند باید هر طور شده در این دیدار خانگی به پیروزی برسند. این دو تیم تاکنون پنج بار برابر هم به میدان رفته‌اند که هیچ کدام از دیدارهایشان با تساوی به پایان نرسیده است. بایرن مونیخ سه بار و منچستر‌سیتی دو بار در بازی‌های رودررو به پیروزی رسیده‌اند.
کد خبر: ۷۴۲۲۸۵

بایرن‌مونیخ هر چهار دیدار قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است و صعودش به عنوان تیم نخست به مرحله بعد قطعی شده و این دیدار یک بازی کاملا تشریفاتی برای شاگردان گوآردیولا محسوب می‌شود. منچستر‌سیتی نیز با دو امتیاز از چهار بازی در قعر جدول قرار گرفته است. نکته جالب این دیدار تقابل گواردیولا و پیگرینی است. رسانه‌های انگلیسی گوآردیولا را جانشین پیگرینی در این تیم انگلیسی معرفی کردند. پیگرینی، سرمربی منچسترسیتی درباره این بازی گفت: بازی بسیار سختی برابر بایرن‌ مونیخ در پیش داریم و حال این پیروزی روحیه ما را برای تقابل با بایرن بالا برد.

ما هنوز شانس صعود داریم و باید در دو دیدار باقیمانده خود به پیروزی برسیم. می‌دانم که شرایط برای ما سخت شده است، اما در فوتبال چیزی غیرممکن نیست.

سرمربی منچسترسیتی در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها درباره پیوستن گوآردیولا به منچسترسیتی، گفت: مشکلی با این موضوع ندارم. گوآردیولا مربی بزرگی است و به او توصیه می‌کنم یک روز به لیگ انگلیس بازگردد تا جذابیت‌های لیگ برتر را درک کند. اگر قرار است گوآردیولا جانشین من شود، مشکلی با این موضوع نخواهم داشت و از سمت خود کنار خواهم رفت.

زسکا مسکو و رم در حالی دیگر دیدار این مرحله را برگزار می‌کنند که به دلیل سرمای روسیه این بازی چند ساعت زودتر از بقیه بازی‌ها شروع می‌شود. هر دو تیم شرایطی مشابهی دارند و با چهار امتیاز پس از بایرن مونیخ در رده دوم قرار دارند. برنده این دیدار گام بلندی برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان برخواهد داشت.ساعت 23 و 15 دقیقه امشب هم دو تیم پاری سن ژرمن وآژاکس در مسابقه‌ای که از شبکه ورزش پخش می‌شود، به مصاف هم می‌روند. پیروزی در این دیدار و تساوی در بازی آینده باعث می‌شود تا تیم پاریسی به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان می‌شود. آژاکس نیز امیدی به صعود به مرحله بعد ندارد و فقط امیدوار است با قرارگرفتن در رده سوم این گروه راهی لیگ اروپا شود. پاری‌سن ژرمن همراه بایرن‌مونیخ و چلسی، سه تیم بی‌شکست این فصل فوتبال اروپا هستند که باید دید می‌توانند روند بدون شکست خود را حفظ کنند یا خیر.

در دیگر بازی امروز، بارسلونا بازی آسانی برابر آپوئل قبرس دارد. بارسلونا هم‌اکنون با یک امتیاز کمتر از تیم پاریسی در رده دوم قرار دارد. دیدار رفت دو تیم در نیوکمپ با یک گل به سود بارسلونا به پایان رسید. بعید به نظر می‌رسد تیم قبرسی شانسی برای پیروزی در این دیدار و راه یابی به لیگ اروپا داشته باشد. بهترین گلزن بارسلونا در این فصل لیونل مسی است که چهار گل به ثمر رسانده و ماندوکا بهترین گلزن آپوئل که یک گل برای این تیم زده است. در صورتی که مسی در این دیدار گلزنی کند برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان خواهد شد. او هم‌اکنون با 71 گل زده همراه رائول و بالاتر از رونالدو در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان است. مسی اوایل هفته نیز توانست رکورد گلزنی تلمو زارا در لیگا را بشکند و به نام خود ثبت کند.

از دیگر بازی‌های حساس این گروه در حالی برگزار می‌شود که شالکه در گلزن کرشن باید با چلسی دیدار کند. این دیدار تقابل روبرتو دی ماتئو، سرمربی شالکه با تیم سابق خود است. دی ماتئو که با چلسی موفق شد به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد، حالا هدایت تیم آبی‌پوش آلمانی را به عهده دارد. دو تیم تاکنون پنج بار برابر هم به میدان رفتند که چلسی سه بار صاحب برد شده است و دو بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. چلسی در بازی رفت در حالی که به چند نفر از بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود برابر شالکه به تساوی یک بر یک رسید. تک‌گل چلسی را در ان دیدار سسک فابرگاس به ثمر رساند. این بار مورینیو اعلام کرده است با تیم اصلی خود برابر شالکه به میدان خواهد رفت تا بتواند به نتیجه خوبی برسد.

برنامه بازی‌های امشب:

زسکا مسکو ـ رم، منچسترسیتی ـ بایرن مونیخ، باته ـ پورتو، شاختار دونتسک ـ اتلتیک، آپوئل ـ بارسلونا، پاری سن ژرمن ـ آژاکس، شالکه ـ چلسی و اسپورتینگ ـ ماریبور

نامزدهای بهترین دروازه‌بان جهان

اتحادیه بازیکنان جهان (فیفپرو) و فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) فهرست نهایی پنج دروازه‌بان را برای بهترین تیم جهان منتشر کردند.

این فهرست جزو فهرست 55 نفره‌ای است که تا روز اول دسامبر 2014 تکمیل خواهد شد. بهترین تیم جهان را بازیکنان فوتبال انتخاب می‌کنند. ده‌ها هزار بازیکن حرفه‌ای فوتبال برای انتخاب این تیم رای می‌دهند. آنها یک دروازه‌بان، چهار مدافع، سه هافبک و سه مهاجم را انتخاب می‌کنند. فهرست نهایی نامزدهای بهترین مدافعان، هافبک‌ها و مهاجمان در رورهای بعد منتشر خواهد شد. فیفپرو مسئول جمع‌آوری آرای بازیکنان حرفه‌ای در سراسر جهان است. این جایزه جهانی تنها جایزه‌ای است که واقعا دیدگاه‌های بازیکنان فوتبال را نشان می‌دهد.فهرست نهایی نامزدهای بهترین دروازه‌بان جهان به این شرح زیر است: مانوئل نویر (آلمان ـ بایرن‌مونیخ)، کلودیو براوو (شیلی ـ بارسلونا)، تیبو کورتوا (بلژیک ـ‌ چلسی)، ایکر کاسیاس (اسپانیا ـ رئال‌مادرید) و جیانولوئیجی بوفون (ایتالیا ـ یوونتوس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها