آهنگساز و نوازنده مشهور یونانی در ایران کنسرت خواهد داشت

یانی در مسیر تهران

با اعلام رسمی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری کنسرت یانی در ایران، علاقه‌مندان می‌توانند در انتظار برگزاری کنسرت این هنرمند مشهور جهانی در کشورمان باشند.
کد خبر: ۷۳۷۷۶۶

به گزارش جام‌جم، خبر اجرای یانی آهنگساز و نوازنده مشهور در ایران مدت‌ها از منابع رسمی و غیر رسمی شنیده می‌شد، اما بسیاری تصور می‌کردند این خبر فقط در حد شایعه می‌ماند و هرگز به وقوع نمی‌پیوندد، تا این‌که روز گذشته با اعلام رسمی پیروز ارجمند شکل رسمی به خود گرفت.

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد با تائید خبر اجرای یانی در ایران، گفت: این آهنگساز طی ماه‌های آینده در تهران و کیش اجرا خواهد داشت.او افزود: ما علاقه‌مند هستیم این گروه‌ها در کشور ما اجرا کنند و اجراهای اخیر مثل کیتارو نشان داد ما مخاطبان خوبی داریم و اینها فقط کمی از ظرفیت‌های دفتر موسیقی ارشاد است.

البته شنیده‌ها حاکی است که به احتمال زیاد کنسرت یانی فقط در شهر تهران و پس از ماه‌های محرم و صفر برگزار خواهد شد. اجرای این هنرمند بزرگ دنیا در ایران پس از اجرای کیتارو، آهنگساز بزرگ ژاپنی در کشورمان نوید بخش برقراری ارتباط میان موسیقی ایران وجهان است و فضا را برای آشنایی بیشتر و اجراهای رسمی موسیقی ایران در جهان فراهم می‌کند. یانی کریسومالیس معروف به یانی، موسیقیدان بزرگ، پیانیست، نوازنده کیبورد و آهنگساز اهل یونان است که شهرت جهانی دارد و او را یکی از تاثیرگذارترین موسیقیدانان زنده جهان می‌دانند.

عمده موفقیت او با اجرای کنسرت در آکروپولیس یونان به دست آمده است که به عنوان پربیننده‌ترین و زیباترین کنسرت موسیقی از آن یاد می‌شود همچنین آلبوم‌های او با تعداد بیش از ۷۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته‌است. موسیقی‌های یانی در مسابقات المپیک، برنامه‌ها و مسابقات ورزشی در تلویزیون به صورت گسترده پخش شده‌است. یانی سال‌ها پیش با شهرداد روحانی رهبر ارکستر و نوازنده مشهور ایرانی همکاری داشت. کنسرت «آکروپولیس» یانی که به رهبری روحانی در بنای تاریخی آکروپولیس در کشور زادگاهش رقم خورد، پل ارتباطی وسیعی برای آشنایی شنوندگان و بینندگان با سبک جدیدی از موسیقی بود؛ سبکی نو و منحصر به فرد که اجرای آن فقط در حیطه وسیع موسیقی یانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها