هیات عزاداری باغ گندم یزد با ارسال نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب از توجه و عنایت ویژه حضرت آیت الله خامنه‌ای به سوگواری حسینی این هیات تشکر کرد.
کد خبر: ۷۳۵۳۳۷
سپاس هیات عزاداری باغ گندم یزد از رهبر معظم انقلاب

دفتر رهبر معظم انقلاب اوایل هفته جاری اعلام کرد: آیت‌الله خامنه‌ای پس از مشاهده عزاداری هیات باغ گندم یزد فرمودند «برنامه شما را دیدم، خیلی خوب بود، هم به لحاظ سینه‌زنی، هم از لحاظ مداحی و هم از لحاظ دعاهایی که کردید.»

به گزارش ایرنا، در نامه سپاسگزاری هیات گندم یزد آمده است: امیدواریم بتوانیم همواره ارادتمندانی وظیفه‌شناس به ساحت قدسی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حامیانی صدیق برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه سیادت و قیادت حضرت عالی باشیم.هیات فداییان ابوالفضل(ع) محله باغ گندم یزد یکی از هیات‌های پرجمعیت و صاحب سبک یزد است که بنیانگذاری آن در سال 1280 تخمین زده شده است.

موضع وزارت امور خارجه درخصوص تحولات بورکینافاسو

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره تحولات اخیر در کشور بورکینافاسو گفت: جمهوری اسلامی ایران با پیگیری تحولات این کشور، لزوم خویشتنداری طرفین و کمک به جلوگیری از خشونت و کشته شدن مردم را بسیار مهم می‌داند. مرضیه افخم، ضمن استقبال از آمادگی مقامات نظامی بـرای واگذاری قدرت به غیرنظامیان و اجرای قانون اساسی موجود در بورکینافاسو، ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر نهادهای قانونی و دولت انتقالی تشکیل و نسبت به روند دموکراسی جهت انتخابات قانونی اقدام شود.

افخم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از صلح و امنیت در بورکینافاسو و تشکیل دولت فراگیر و قوی با مشارکت همه احزاب و نمایندگان واقعی مردم این کشور حمایت می‌کند.

روایت آسوشیتدپرس از حضور قدرتمند قاسم سلیمانی در عراق

آسوشیتدپرس نقش سردار قاسم سلیمانی در عراق و عقب راندن گروه‌های تروریستی داعش را قابل توجه توصیف کرده است.

به گزارش فارس، اندکی پس از عقب‌نشینی نیروهای داعش از شهر جرف الصخر، تلویزیون عراق صحنه‌هایی از حضور تانک‌های ارتش و حضور سربازان در ساختمان‌هایی را که پیشتر از سوی داعش تسخیر شده بود، پخش کرد.

با گذشت اندک زمانی برخی رسانه‌های مستقل عراقی تصاویری پخش کردند که نشان از حضور قدرتمند سردار قاسم سلیمانی در جرف الصخر و نقش او در آزادسازی این شهر داشت.بنابر گزارش آسوشیتدپرس یکی از مقامات نظامی عراق که خواست نامش فاش نشود، در توصیف شخصیت سردار قاسم سلیمانی وی را شخصی شجاع و بی‌باک خوانده است که حتی در زمان حضور در خطوط مقدم نیز از جلیقه ضدگلوله استفاده نمی‌کند.

ممنوع‌المعامله شدن ۲۵۰۰ نفر

نتایج بازرسی‌های ادارات اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شش ماه نخست امسال به ممنوع‌المعامله شدن 2523 نفر و رفع ممنوعیت معامله ۷۴۴ نفر منجر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در شش ماه نخست امسال، 11هزار و 137 بازرسی از ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق سراسر کشور صورت گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشت. از تعداد کل بازرسی‌ها در این مدت 655 بازرسی از واحدهای ثبتی، 7260 بازرسی از دفاتر اسناد رسمی، 2553 بازرسی از دفاتر ازدواج و 669 بازرسی نیز از دفاتر طلاق انجام گرفته است. در شش ماهه نخست امسال همچنین برای 14 سردفتر ابلاغ تعلیق، 40 سردفتر جزای نقدی، 54 سردفتر ابلاغ انفصال موقت و از یک سردفتر نیز سلب صلاحیت عملی انجام گرفته است.

در این مدت همچنین در سامانه ممنوع‌الخروجی و رفع ممنوع‌الخروجی این سازمان، 5152 نفر ممنوع‌الخروج و از 2089 نفر رفع ممنوعیت خروج صورت گرفته است.

دیدار وزیران خارجه آمریکا و فرانسه درباره مذاکرات هسته‌ای

یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از وزیران خارجه آمریکا و فرانسه گزارش کرد که ایران حق داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد.

به گزارش فارس، دیپلمات‌های ارشد آمریکا و فرانسه در دیدار با همدیگر ضمن تاکید بر پایان یافتن زمان مذاکرات ایران و 1+5 تاکید کردند که ایران باید صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود را اثبات کند.

آسوشیتد‌پرس به نقل از خبرنگار خود در پاریس گزارش داد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در این رابطه گفت: ما در مورد نگرانی‌هایمان و رویکردمان در مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران صحبت کردیم. آنها این حق را دارند که یک برنامه صلح‌آمیز داشته باشند، اما نه مسیری به سمت یک بمب.

وی افزود: به باور ما، بسیار ساده می‌توان به جهان ثابت کرد که یک برنامه صلح‌آمیز است. بنابراین، امروز ما در مورد موضع مشترکمان و در مورد منافع مشترکمان گفت‌وگو کردیم. ما در چند هفته آینده دست در دست و در کنار هم، بسیار نزدیک به هم کار می‌کنیم تا تلاش کنیم مسیری موفق بیابیم.

کری که قرار است هفته‌آینده با دیپلمات‌های ایران و اروپایی در آخرین دور از مذاکرات امسال در زمینه پرونده هسته‌ای ایران دیدار کند، گفت که اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای ایران برای این کشور باید آسان باشد.

قدردانی وزیر کشور از دست‌اندرکاران امور امنیتی و انتظامی مراسم عزاداری

وزیر کشور از دست‌اندرکاران امور امنیتی و انتظامی برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به مجموعه تلاش‌های دست‌اندرکاران در این زمینه گفت: بحمدالله مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در کمال نظم، امنیت و آرامش برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها