صنایع آلاینده در اصفهان پلمب می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان استقرار حدود دو سوم واحدهای صنعتی و خدماتی در 6 درصد مساحت این استان و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها را مهم‌ترین دلایل آلودگی هوای اصفهان دانست و تاکید کرد: به هیچ عنوان در قبال این آلایندگی‌ها مماشات نخواهیم کرد.
کد خبر: ۷۳۳۶۹۷

به گزارش ایرنا، حمید ظهرابی با بیان این‌که توسعه ناپایدار اصفهان اثرات مخرب بسیار زیادی بر محیط زیست این استان داشته است، افزود: بخش عظیم این خسارت در هوای آلوده اصفهان قابل مشاهده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان این​که استفاده نیروگاه‌های اصفهان از سوخت مازوت و انتشار حداقل 450 تن گوگرد در هوای اصفهان در شبانه‌روز، یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوای اصفهان بود که خوشبختانه با همراهی و همکاری تمام مسئولان استان، استفاده از این سوخت در اصفهان به پایان رسید، تصریح کرد: با توجه به پلمب شدن دستگاه‌های مازوت‌سوز نیروگاه‌های اصفهان، محیط زیست حتی در صورت اجبار در زمستان هم اجازه استفاده از مازوت را به آنها نخواهد داد.

وی یادآور شد: از وزارت نیرو درخواست کرده‌ایم که اگر مصرف گاز در فصول سرد سال برای نیروگاه‌های اصفهان امکان‌پذیر نیست، از نیروگاه‌هایی که سوخت دوم آنها گازوئیل است، استفاده شود، زیرا آلودگی سوخت گازوئیل شش برابر کمتر از مازوت است. ظهرابی گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسان، پس از تشدید برخورد با صنایع آلاینده اصفهان، کیفیت هوای اصفهان در شش ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه گذشته، 25 درصد بهبود یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خروج صنایع آلاینده از مرکز شهر را یکی دیگر از راهکارها دانست و با اشاره به نقش ذوب‌آهن اصفهان در آلایندگی این استان، افزود: از این صنعت بزرگ خواسته‌ایم که اولویت نخست خود را به محیط زیست اختصاص دهد و از مسئولان ذوب‌آهن اصفهان برای توقف فعالیت‌های توسعه‌ای این صنعت و تمرکز بر رفع آلایندگی‌های موجود تعهد گرفته‌ایم.

ظهرابی تصریح کرد: در این زمینه در حال پیگیری جابه‌جایی ریخته‌گری‌ها هستیم و در گام بعدی سراغ کوره‌های آجرپزی خواهیم رفت و در این زمینه مذاکراتی را نیز با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام داده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها