انتشار برخی اخبار درباره احتمال موافقت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تداوم ساخت و سازها در کرانه باختری، اختلاف میان سیاستمداران صهیونیست را تشدید کرد و دو نفر از اعضای کابینه این رژیم چنین تصمیمی را با توجه به پیامد جهانی آن محکوم کردند.
کد خبر: ۷۳۲۲۸۵

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست چاپ فلسطین اشغالی، یعییر لاپید و تزیپی لیونی وزرای دارایی و دادگستری رژیم صهیونیستی ضمن اعلام مخالفت با شهرک‌سازی بیشتر در کرانه باختری در مقطع کنونی، در مورد پیامدهای چنین تصمیمی و امکان تنش‌آفرینی بیش از پیش آن هشدار دادند. لیونی روز یکشنبه در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر احتمال موافقت نتانیاهو با حزب «جوییش هوم» برای ساخت و سازهای بیشتر در کرانه باختری گفت: این اقدام از دو منظر دیپلماتیک و امنیتی غیرمسئولانه است.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز افزایش ساخت و سازها در برهه کنونی را موجب بروز بحران جدی در روابط با آمریکا و مخدوش شدن جایگاه رژیم صهیونیستی در جهان دانست.

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی که عمدتا پس از جنگ شش روزه 1967 در مناطق اشغالی قدس شرقی، باریکه غزه، کرانه باختری رود اردن و بلندی‌های جولان آغاز شد، یکی از موانع در برابر مذاکرات به اصطلاح صلح میان مقامات حکومت خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی است. اتحادیه اروپا نیز پیشتر اقدام رژیم صهیونیستی درباره شهرک‌سازی در مناطق اشغالی را محکوم کرد و طرفداران غربی تل‌آویو نیز در این خصوص واکنش‌های منفی نشان دادند.

این خبرها در حالی منتشر می‌شود که مقامات رژیم صهیونیستی همچنان بر ادامه شهرک‌سازی‌ها تاکید دارند و دیروز اعلام شد سران این رژیم با طرحی برای احداث هزار واحد مسکونی جدید در قدس و جبل ابوغنیم موافقت کرده‌اند. این توافق طی نشست روز چهارشنبه نتانیاهو با نفتالی بنت، یعییر لاپید، وزیر دارایی و اوری آریل وزیر مسکن حاصل شده است.

در یک تحول دیگر، روز گذشته «جمعیت هلال‌احمر فلسطین» اعلام کرد در درگیری نیروهای رژیم صهیونیستی با اهالی روستای سلوان در قدس شرقی، 21 فلسطینی زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها