داعش تهدید کرد، شهروندان انگلیسی را که در جمع مخالفان دولت سوریه در حال جنگ بوده و قصد بازگشت از سوریه و عراق به کشورشان را دارند، خواهد کشت.
کد خبر: ۷۳۱۸۴۹
انگلیسی های تروریست در دام داعش گرفتار شدند

به گزارش روزنامه آبزرور، با انتشار اخبار مربوط به کشته شدن محمد مهدی حسن چهارمین شهروند انگلیسی به دست داعش در سوریه، دست کم 30 تبعه انگلیس تلاش می کنند از چنگال این گروه تروریستی بگریزند.

یک مقام برخوردار از ارتباطاتی با گروه های مخالف سوری گفت که سرکرده های ارشد گروه تروریستی داعش، شهروندان انگلیسی خواهان بازگشت به کشورشان را تهدید به مرگ کرده اند.

در این میان، «معظم بیگ» زندانی سابق بازداشتگاه گوانتانامو تایید کرد که دهها شهروند انگلیسی مایل به بازگشت به کشورشان هستند، اما در سوریه و عراق به دام افتاده اند.

وی خاطر نشان کرد که از تمایل بیش از 30 تبعه انگلیس به بازگشت به کشورشان مطلع است.

این افراد برای پیوستن به مخالفان رییس جمهوری سوریه به این کشور سفر کردند، اما بعدا در دام داعش افتادند.

بیگ از دولت انگلیس خواست افرادی را که از سوریه و عراق باز می گردند، مورد عفو قرار دهد و برنامه های به اجرا درآمده در کشورهایی چون دانمارک را برای این افراد در نظر بگیرد تا به آنها کمک شود پس از بازگشت، روال عادی زندگی را بدون خطر پیگرد قانونی در پیش گیرند.

اخیرا دولت انگلیس اعلام کرد شهروندانی که برای جنگ به سوریه یا عراق می روند، ممکن است به اتهام خیانت محاکمه شوند.

مخالفت انگلیس با پیوستن اتباعش به داعش در حالی صورت می گیرد که این کشور در کنار آمریکا و هم پیمانان غربی و عربی واشنگتن، از حامیان این گروه تروریستی برشمرده می شوند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها