ظریف در دیدار سفیر جدید ترکیه در تهران تاکید کرد؛

همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه با گروه​های تروریستی و داعش

سرکرده گروه تروریستی و تکفیری داعش با ارسال پیامی به عناصر خود در لبنان، آنان را به دلیل درگیری زودهنگام با ارتش این کشور سرزنش کرده است.
کد خبر: ۷۳۱۸۰۷
سرکرده داعش عناصر خود را سرزنش کرد

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابعی در شهر رقه در شمال سوریه اعلام کردند : ابوبکر بغدادی از افزایش فعالیت نیروهایش در لبنان بسیار نگران شده است، زیرا معتقد است که آنها زودتر از موعد با ارتش این کشور درگیر شده اند و برای حملات خود ابتدا باید به خوبی برنامه ریزی می کردند .

سایت خبری تحلیلی رأی الیوم به نقل از این منابع تأکید کرد که پیام بغدادی که معلوم نیست شفاهی بوده است یا مکتوب، حاکی است؛ نیروهای داعش در لبنان در مناطقی مانند عرسال و بقاع همچنان با ارتش لبنان درگیر هستند، و این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که ارتش به صورت تصادفی یک عضو ارشد داعش به نام "عماد احمد جمعه" را دستگیر کرد .. و اخیراً نیز یکی دیگر از اعضای ارشد داعش به نام ابوالهدی احمد المیقاتی به دام ارتش افتاد، و بغدادی معتقد است که نیروهایش در لبنان همچنان به اشتباه خود که درگیری با ارتش است، ادامه می‌دهند در حالی که باید پیش از اجرای حملات خود و تصرف شهر طرابلس به خوبی برنامه ریزی می‌کردند.

بغدادی درگیری نیروهایش با ارتش لبنان را بچگانه دانسته است.

این منابع اعلام کردند: همه سرکردگان عملیاتی داعش اخیراً نشستی را برگزار کردند که یکی از سرکردگان طرح "عقب کشاندن نیروها از شهر عین العرب سوریه و بسنده کردن به حفظ چند روستا برای تردد آزاد نیروها " را پیشنهاد کرد .

منابع مذکور افزودند : احتمالاً این طرح تأیید شود هر چند برخی از سرکردگان عملیاتی داعش با آن مخالفند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها