تجربه و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که نمی‌توان با قاطعیت از موفقیت کامل فیلم‌های کمیک‌استریپی در جدول گیشه نمایش اسم برد. تماشاگران سینما گاهی اوقات هم نسبت به فیلم‌های این ژانر بی‌‌مهر بوده و استقبالی از آنها نکرده‌اند.
کد خبر: ۷۲۸۳۴۰

«فانتوم» (1996) با بازی بیلی‌زین یکی از آنهاست. با وجود موفق بودن نسخه تلویزیونی این قصه مصور، نسخه سینمایی آن شکست سخت تجاری خورد. چند سال قبل از آن هم همین وضعیت برای «دیک تریسی» (1990) با بازی وارن بیتی پیش آمد. برخی منتقدان سینمایی می‌گویند اگر بن افلک اصلی «دردیول» (2003) را بازی نمی‌کرد، به احتمال زیاد این فیلم فروش خوبی در سینماها می‌کرد، اما در رابطه با «گرین لانترن» (2011) چه می‌توان گفت که رایان رینولدز بازیگر اصلی آن بود؟ این فیلم با هزینه تولید کلان 200 میلیون دلاری، 117 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد و لقب ناموفق‌ترین فیلم کمیک‌استریپی تاریخ سینما را گرفت.

«گوست رایدر» (2007) یکی دیگر از فیلم‌های این ژانر است که حتی صاحب قسمت دومی هم در سال 2011 شد، اما منتقدان سینمایی به تهیه‌کنندگان آن پیشنهاد کردند دست از سر آن بردارند و کل پروژه را به قفسه بایگانی بسپارند. آنها مشکل فیلم را نه حضور نیکلاس کیج در نقش محوری می‌دانستند و نه در فیلمنامه یا جلوه‌های ویژه آن به باور منتقدان، تماشاگران سینما دوست ندارند روی پرده با ابرقهرمانی دیدار کنند که در زمان ضروری سرش به کاسه‌ای از آتش تبدیل می‌شود! در خبرهاست که گرین لانترن، هالک و چهار شگفت‌انگیز قرار است احیا شوند و دوباره به دیدار تماشاگران بیایند.

رابرت داونی جونیور در قسمت تازه‌ای از «آیرن‌من» بازی نخواهد کرد و تهیه‌کنندگان فیلم را به دردسر انتخاب یک بازیگر جدید و قابل قبول انداخته است. «ددپول» و «بلک ویدو» از دل دو فیلم کمیک‌استریپی دیگر به یک فیلم و کاراکتر مستقل تبدیل می‌شوند. آنها همان راهی را می‌روند که «لورین» رفت و از دل قصه «مردان ایکس» بیرون آمد. در خبرهاست که «شزم»، «فلاش» و «آکواریوم» هم قرار است بیایند. این در حالی است که تماشاگران سینما سال آینده دو کاراکتر سوپرمن و بتمن را در یک فیلم سینمایی پرسروصدا روبه‌روی هم خواهند دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها