فرزند میوه شیرین زندگی است. مادران و پدرانی که چشم به رشد فرزند خود دارند و بالندگی آنها را با حساسیت پیگیری می‌کنند همه چیز را با بزرگ شدن آنها می‌سنجند، حتی عمری را که برای کار خود گذاشته‌اند.
کد خبر: ۷۲۸۰۴۰

با این اوصاف هر چقدر اطلاعات پزشکی والدین درباره رشد و چگونگی مراقبت از کودکان بیشتر باشد، آنها در تربیت جسمانی و روحی فرزندان خود موفق‌تر هستند. برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند به والدین در این زمینه کمک کند و با تولید و پخش برنامه‌هایی درباره نقش والدین در تندرستی کودکان، جامعه و خانواده را به سمت سلامتی بیشتر سوق دهد. یکی از این برنامه‌ها «مادر، کودک، تندرستی» است که از شبکه سلامت پخش می‌‌شود. در این برنامه سعی می‌شود به پرسش‌های بیشماری که در ذهن مادران درباره کودکان وجود دارد، پاسخ داده شود. کودکان امروزی را نمی‌توان با روش‌های گذشته بزرگ کرد، آنها مشکلات و مسائل خاص خود را دارند که برخی از مادران اطلاعات زیادی درباره آنها ندارند. این برنامه سعی می‌کند به پرسش‌های رایج در زمینه بهداشت و سلامت دوران پیش و پس از بارداری، مراقبت‌های نوزاد و کودک و تربیت کودک پاسخ دهد.

هدف اصلی این برنامه کمک به والدین و دیگر افرادی است که نگهداری و پرورش کودکان را به‌عهده دارند. «مادر، کودک، تندرستی» روش‌های سالم‌سازی محیط، کنترل بیماری‌های واگیردار و ارتقای سطح خدمات مناسب پزشکی و پرستاری را آموزش می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند «مادر، کودک، سلامتی» را هر روز شنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 12 و 30 دقیقه به صورت زنده از شبکه سلامت تماشا کنند. در این برنامه کارشناسان و پزشکان مختلف حضور می‌یابند و به پرسش‌های مخاطبان و مجری برنامه که بیشتر در حوزه سلامت کودک و مادر است، پاسخ می‌دهند.

مجید احمدی‌/‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها