درباره جدایی برخی ستاره‌ها از تیم‌هایشان

پایان تلخ یک آغاز شیرین

همیشه قرار نیست پایان خوشی وجود داشته باشد. بازیکنان فوتبال گاهی مجبورند بنا بر اقتضای فوتبال و فرصت بیشتر برای بازی کردن و گل زدن و البته کسب درآمد بیشتر باشگاه‌های خود را ترک کنند؛ باشگاه‌هایی که سال‌ها در آن بازی کرده‌اند یا بنا به دلایل زیادی به آنجا تعلق خاطر دارند.
کد خبر: ۷۲۷۸۹۰

مهدی بن‌عطیه، ستاره مراکشی بایرن مونیخ که پیش از فصل کنونی از رم جدا شد تا به قهرمان آلمان بپیوندد آخرین بازیکن در دنیای فوتبال است که با باشگاه قبلی خود به تلخی خداحافظی می‌کند. او که در فرصت نقل و انتقالات تابستانی شش باشگاه اروپایی را مشتری خود می‌دید، در نهایت به بایرن ملحق شد و پس از آن اظهار کرد جدایی از رم بدترین اتفاق ممکن در زندگی او بوده چراکه علاقه بسیار زیادی به این تیم داشت. این بازیکن مدعی شد قصد داشت در رم بماند، اما باشگاه می‌خواست او را با قیمتی خوب بفروشد.

بن‌عطیه اما تنها بازیکنی نیست که دراماتیک از باشگاه قبلی خود جدا می‌شود. این جدایی‌های دراماتیک بیش از هر چیز قلب هواداران را می‌شکند، هوادارانی که بابت بی‌وفایی بازیکن محبوبشان که پول را در ارجحیت قرار می‌دهد، دلشکسته‌اند. نگاهی به بازیکنانی می‌اندازیم که در چند سال اخیر جدایی‌های تلخی از باشگاه‌های خود داشتند.

سول کمپل (از تاتنهام به آرسنال)

کمپل سال 2001 یکی از بازیکنانی بود که بیشترین میزان مشتری‌ها را در سراسر اروپا داشت. تیم‌هایی همچون بارسلونا و چلسی مشتری این بازیکن بودند، اما این بازیکن همیشه می‌گفت قلبش با تاتنهام است و می‌خواهد تا پایان دوران فوتبالش در این تیم بماند.

تاتنهام برای حفظ این مدافع پیشنهادی بسیار بالا ارائه داد، اما کمپل به طور ناگهانی سر از باشگاه شمال لندن یعنی آرسنال در آورد؛ آرسنالی که رقیب تاتنهام محسوب می‌شد. هواداران تاتنهام هنوز کمپل را نبخشیده‌اند. این مدافع، در تاتنهام به یکی از محبوب‌ترین‌های تاریخ تبدیل شده بود، اما پس از انتقالی که برای هواداران بسیار تلخ و باور نکردنی بود، به منفورترین تبدیل شد.

آنتونیو کاسانو (از میلان به اینتر)

کاسانو یکی از حاشیه‌سازترین بازیکنان چند سال اخیر فوتبال ایتالیا محسوب می‌شود، بازیکنی که سال 2012 با جدایی از میلان و پیوستن به اینترمیلان بسیار خبرساز شد. کاسانو در حالی به میلان پشت کرد که این باشگاه در زمان عمل جراحی قلب این بازیکن بشدت از وی حمایت کرد و یک لحظه او را تنها نگذاشت. کاسانو به این دلیل میلان را به مقصد تیم رقیب همشهری ترک کرد که زلاتان ابراهیموویچ و تیاگو سیلوا از این تیم جدا شده بودند و به همین دلیل کاسانو میلان را بشدت تضعیف شده می‌دید.

در دربی‌های میلان هواداران تیم قرمز و مشکی پوش در اعتراض به بی‌وفایی کاسانو با بنرهایی به سن‌سیرو می‌آمدند که شعارهایی علیه این بازیکن روی آن نوشته شده بود. تلخی جدایی این بازیکن بی‌وفا هرگز از یاد هواداران میلان نمی‌رود.

اشلی کول (از آرسنال به چلسی)

اشلی کول در حالی پس از پایان جام جهانی 2006، آرسنال را به مقصد چلسی ترک کرد که با توپچی‌های لندن دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر و سه قهرمانی در جام حذفی به دست آورده بود و علاوه بر آن در همان مقطع به‌عنوان برترین دفاع چپ انگلیس شناخته می‌شد.

کول پیش از این نیز به دلیل ملاقات غیرمجاز با سرمربی چلسی یعنی مورینیو از سوی باشگاه آرسنال جریمه شده بود. کول که اکنون 34 سال دارد به این دلیل توپچی‌های لندن را ترک کرد که به حقوق هفتگی 70 هزار پوندی راضی نبود. او نیز هرگز از سوی هواداران آرسنال بخشیده نشد.

آنخل دی‌ماریا (از رئال به منچستریونایتد)

آنخل دی‌ماریا فصل گذشته نقش زیادی در قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی اسپانیا داشت، اما تصمیم او مبنی بر ترک این باشگاه دیگر قطعی شده بود تا در نهایت با قراردادی 75 میلیون پوندی راهی منچستریونایتد شود. او پس از جدایی از رئال نامه‌ای سرگشاده به روزنامه اسپانیایی مارکا فرستاد که در آن مدعی شده بود تمام آرزویش ماندن در رئال بود، اما شخصی داخل باشگاه اجازه نداد او در تیم محبوبش باقی بماند. پرز رئیس باشگاه رئال در پاسخ به این نامه دی‌ماریا گفت که این بازیکن انتظار داشت به اندازه کریستیانو رونالدو درآمد داشته باشد که عملی نبود. دی‌ماریا هنوز می‌گوید ذره‌ای از عشق و علاقه‌اش به رئال کم نشده هرچند جدایی بسیار غم‌انگیزی از این باشگاه داشت.

لوئیس فیگو (از بارسلونا به رئال مادرید)

به اندازه کافی درباره جنجالی‌ترین انتقال تاریخ لالیگای اسپانیا صحبت شده است. فیگو در بارسلونا به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شده بود، اما او مدام در رادار تیم متمول پایتخت یعنی رئال مادرید قرار داشت. پیوستن او از بارسلونا به رئال مادرید به تاریخ پیوست. این اتفاق سال 2000 افتاد، فیگو در آن زمان به گران‌ترین بازیکن تاریخ تبدیل شد و البته به منفورترین بازیکن تاریخ لالیگا تبدیل شد.

زلاتان ابراهیموویچ (از بارسلونا به میلان)

این سوئدی قرار بود در بارسلونا ستاره‌ای کامل باشد، اما بدترین روزهای خود را آنجا سپری کرد. او که سال 2009 به بارسلونا منتقل شد هرگز نتوانست در حد و اندازه‌های همان زلاتان میلان ظاهر شود.

او پس از یک فصل کاملا ناموفق به طور قرضی راهی میلان شد در حالی که ماه‌ها بود با گواردیولا، سرمربی بارسلونا حرف نزده بود. دوران تلخ ابراهیموویچ در بارسلونا باعث شد او هرگز هوس بازی مجدد در لالیگای اسپانیا به سرش نزند.

رونالدینیو (از فلامنگو به آتلتیکو مینیرو)

رونالدینیو پس از بازگشت به برزیل با فلامینگو قرارداد بست، تیمی بسیار محبوب و پرطرفدار. رونالدینیو قرار بود در این تیم محبوب ریودوژانیرو ستاره‌ای بزرگ باشد، اما او اکنون می‌گوید که تلخ‌ترین و غم‌انگیزترین روزهای زندگی فوتبالی‌اش در همین فلامینگو بود. این برزیلی هرگز در این تیم به اندازه ستاره‌ای که در بارسلونا ظاهر می‌شد، تاثیرگذار نبود. رونالدینیو می‌گوید ای کاش حداقل می‌توانست نیمی از توانایی‌های خود را در این تیم به نمایش بگذارد تا با خاطره‌ای تلخ آنجا را ترک نکند.

فرناندو تورس (از لیورپول به چلسی)

تورس ـ که به ال‌نینو ملقب است ـ ابتدای این فصل به میلان پیوست. او که از آتلتیکومادرید به دنیای فوتبال معرفی شد بهترین روزهای خود را در لیورپول سپری کرد. این ستاره گلزن در لیورپول به بازیکنی بسیار محبوب تبدیل شده بود، اما پس از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تورس به روزهای طلایی خود در لیورپول پایان داد. او قلب هواداران لیورپول را با پیوستن به چلسی شکست. این مهاجم اسپانیایی سه سال بعد اعتراف کرد زمان جدایی از لیورپول پشیمان شد، اما دیگر خیلی دیر شده بود. تورس همچنین گفت جدایی از لیورپول برای او خیلی سخت و غم‌انگیز بود، اما چاره‌ای نداشت. البته این فقط تورس نبود که غمگین به نظر می‌رسید، قلب شکسته هواداران لیورپول مهم‌تر از پشیمانی این اسپانیایی بود.

کریستین ویه‌ری (از اینترمیلان به آث‌میلان)

ویه‌ری که زمانی گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال بود، در طول دوران حرفه‌ای خود در بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایتالیایی بازی کرد، اما بهترین دوران او در اینترمیلان سپری شد. او پیش از این‌که اینتر را به مقصد میلان ترک کند جزو بهترین بازیکنان سری A ایتالیا بود، اما سال 2005 به میلان پیوست تا به دوران خوب فوتبالش برای همیشه پایان دهد، اما آنچه بیشتر از آن اهمیت دارد، ناراحتی بیش از اندازه هواداران اینتر از پیوستن او به تیم رقیب همشهری بود.

سایت گل‌ /‌ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها