رئیس‌جمهور یمن «خالد محفوظ بحاح » را مامور تشکیل کابینه دولت جدید این کشور کرد.
کد خبر: ۷۲۷۰۹۴
خالد بحاح مامور تشکیل کابینه دولت جدید یمن شد

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، عبد ربه هادی منصور رئیس‌جمهور یمن، خالد محفوظ بحاح را مامور تشکیل کابینه جدید این کشور کرد.

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن امروز دوشنبه جلسه‌ای با حضور مشاوران خود از گروه‌های سیاسی مختلف در صنعا پایتخت این کشور برگزار کرد.

به گزارش رسانه‌های یمن، در این جلسه جدیدترین تحولات داخلی یمن و اهمیت معرفی نخست وزیر جدید برای تشکیل دولت مورد بحث قرار گرفت و بعد از بررسی تعدادی از نامزدها با توافق همه مشاوران خالد محفوض بحاح به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب شد.

بر اساس این گزارش همه گروه‌ها از این گام سرنوشت ساز در راه تشکیل دولت استقبال کردند.

پیش از این برخی از منابع غیر رسمی یمن از توافق گروه‌های سیاسی این کشور برای معرفی صالح باصره به عنوان نخست وزیر این کشور خبر داده بودند.

محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن پیش از این گفته بود که طی چند روز اخیر نخست وزیر جدید معرفی خواهد شد.

رئیس جمهور یمن پس از گذشت دو هفته از امضای توافقنامه صلح و مشارکت با مخالفان،" احمد عوض بن مبارک" رئیس دفتر خود را مامور تشکیل کابینه کرده بود که با مخالفت جریان‌های سیاسی مخالف این کشور از جمله انصار الله روبرو شد.

جنبش انصار الله یمن با صدور بیانیه معرفی احمد بن مبارک به عنوان نخست وزیر جدید این کشور را نپذیرفت و آن را تصمیمی کاملا خارجی اعلام کرد.

در پی این اعتراض‌ها، عوض مبارک تنها پس از دو روز از معرفی وی به این سمت، مجبور به کناره‌‌گیری از مقام خود شد.

خالد بحاح کیست؟

خالد محفوظ بحاح - وزیر نفت و معادن در ژانویه 1965 در منطقه الدیس شرقی در استان حضرموت متولد شد و تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در استان عدن گذراند.

وی در سال 1990مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه بونا در هند دریافت کرده و سپس در رشته مدیریت و بانک و حسابداری در همین دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد گرفت.

بحاح پس از دریافت کارشناسی ارشد در سال 1992 در شرکت نفتی نکسن کانادا مشغول به کار شد و پست‌های مختلف از جمله برنامه ریزی، پروژه‌های مشترک، منابع انسانی، بودجه و حسابداری را عهده دار شد.

در فاصله سپتامبر 2005 تا فوریه 2006 به عنوان مدیر دفتر برنامه شرکت سیمان یمن در حضرموت فعالیت کرد و پس از آن یعنی در سال 2006 تا 2008 به عنوان وزیر نفت و معادن انتخاب شد. وی همچنین در سال 2008 سفیر یمن در کانادا بود. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها