راه اندازی اتوبوس ریلی تهران - کرج

اتوبوس ریلی "ارم" از امروز در مسیر تهران - کرج راه‌اندازی شد و در اولین سیر ۲۰۰ دانش آموز را در این مسیر جابجا کرد.
کد خبر: ۷۲۵۷۶۳
راه اندازی اتوبوس ریلی تهران - کرج

به گزارش واحد مرکزی خبر ، اتوبوس ریلی ارم به منظور کمک به کاهش بارترافیکی در محور تهران - کرج و افزایش سهم حمل و نقل ریلی از حمل و نقل عمومی و توسعه قطارهای محلی و کاهش مصرف سوخت و انرژی راه اندازی شده است.این قطار در دو ایستگاه راه‌آهن تهران و کرج مسافران را سوار و پیاده می کند که امروز صبح به مناسبت راه اندازی این قطار، بیش از 200 دانش‌آموز مقطع ابتدایی شهر تهران به عنوان اولین مسافران این قطار در روز جهانی کودک جابه‌جا شدند.

گروه های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تعدادی از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در داخل قطار، به صورت رفت و برگشت، برای دانش‌آموزان برنامه فرهنگی اجرا کردند.

همچنین در این قطار و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت حمل و نقل ریلی رجا، هدایای فرهنگی به دانش‌آموزان این قطار اهدا شد.

آقای فروزش معاون اجرایی شرکت قطارهای رجا در مصاحبه با خبرنگار ما گفت : قطار اتوبوسی «ارم» با ظرفیت 336 نفر روزانه 2 بار به صورت رفت و برگشت در مسیر یاد شده تردد می‌کند و بلیت آن به روش آنلاین یعنی عرضه در مراکز فروش بلیت قطار، اینترنتی و یا با صدور قبض در داخل قطار فروخته می‌شود.

وی افزود : بلیت این قطار 1500 تومان است و در مدت زمان 45 دقیقه مسافران را هر روز در دو نوبت و در ساعات‌ 6 صبح و 17:35 عصر از کرج به تهران و ساعات 16:30 و 19:00 عصر از تهران به کرج جا به جا می کند.

اتوبوس ریلی «ارم» بدون نیاز به لکوموتیو و به صورت خود کششی حرکت می کند و با حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت برای مسیرهای کوتاه و حومه‌ شهرهای بزرگ استفاده می‌شود.

سرعت مناسب، ایمنی بسیار بالا، آلودگی کمتر محیط زیست و قابلیت جابه‌جایی انبوه مسافر از دیگر مزایای را‌ه‌اندازی ‏ ریل‌باس‌ها است.

بنابراعلام فروزش در صورت استقبال مسافران ، این قطار در مسیرهای دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها