ایلوش وزیری با بیان ین مطلب بیان کرد: موتورسیکلت ها به یکی از معضلات اصلی شهر تهران تبدیل شده اند و علاوه بر اینکه سهم قابل توجهی در آلودگی صوتی و هوای شهر تهران دارند، لجام گسیخته در شهر تردد می کنند و بسیاری از تخلفات رانندگی توسط موتورسیکلت ها صورت می گیرد.
وی ادامه داد: اکنون به طور دقیق تردد خودروهای شهر تهران به وسیله دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات نظارت می شود . البته این امکان را داریم تا با سیستم های هوشمند تردد موتورسیکلت و تخلفات آنها را نیز مورد نظارت قرار دهیم اما برای تحقق این مهم نیازمند ایجاد برخی زیر ساخت ها و همچنین همکاری و مشارکت پلیس راهور هستیم.
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با تاکید براینکه می توانیم طی 48 ساعت امکان ثبت تخلفات موتورسیکلت ها به وسیله دوربین های نظارتی را محقق کنیم گفت: اگر بانک اطلاعاتی موتورسیکلتهای شهر تهران کامل و به طور دقیق مشخص شود که یک موتورسیکلت متعلق به چه کسی است می توانیم با سیستم های هوشمند ثبت تخلفات موتورسیکلت ها را محقق کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موتوسیکلت ها این است که پلاک آنها به راحتی قابل پوشاندن است گفت: برای حل این مشکل نیز راه حل هایی وجود دارد مانند نصب پلاک در چهار طرف موتورسیکلت و یا نصب چیپ ست های در داخل موتور و شناسایی آنها از طریق سیستم های هوشمند.
وزیری تاکید کرد : در صورت تمایل و همکاری پلیس راهور و تکمیل بانک اطلاعاتی مربوط موتورسیکلت ها می توانیم نظارت، کنترل و ساماندهی موتورسیکلت ها را در پایتخت محقق کنیم و معضلات این وسایل نقلیه را برای همیشه از سر راه برداریم.
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه اکنون شاهد تخلفاتی از سوی موتورسواران هستیم که جان شهروندان را به خطر می اندازد گفت: تردد خلاف جهت در خیابان های یکطرفه، تردد در پیاده راه ها و خطوط اتوبوس های تندرو و... تنها بخشی از تخلفاتی است که از سوی موتورسوران مشاهده می شود. متاسفانه بخش کمی از موتورسواران خود را ملزم به رعایت کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی می دانند. ( مهر )
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد