وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل حضور یافت و گفت از همه کشورها از جمله ایران می خواهیم که به ایفای نقش در مقابله با داعش بپردازند.‬ کری در ادامه افزود: امروز باید از دولت جدید عراق حمایت کنیم.
کد خبر: ۷۱۸۹۹۳
آمریکا دست به دامن ایران شد

نشست شورای امنیت سازمان ملل دیروز (جمعه) با هدف بررسی چالش های امنیتی فراروی عراق، با حضور وزرای خارجه آمریکا ، فرانسه ، عراق و نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق آغاز به کار کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل حضور یافت و گفت اینکه کشورهای بسیاری اینجا حضور دارند تاکیدی بر لزوم حمایت از دولت جدید عراق و پایان دادن به وحشی گری داعش است. وی گفت: برای بسیاری از کشورهای جهان جهت شرکت در این نشست دعوتنامه فرستاده است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: داعش اقلیت های دینی را با قتل عام و نسل کشی تهدید می کند.‬ در مقابله با داعش تنها یک گزینه داریم و مبارزه با آن با ائتلافی بین المللی هستیم که این مبارزه چه در عراق و چه در سوریه یا در هر جای دیگر باشد، باید انجام شود.‬

جان کری تاکید کرد: از همه کشورها از جمله ایران می خواهیم که به ایفای نقش در مقابله با داعش بپردازند.‬

وی در ادامه تصریح کرد، همانطور که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به روشنی توضیح داد، ائتلاف لازم برای از بین بردن داعش صرفا ماهیت نظامی ندارد بلکه این ائتلاف باید جامع باشد و شامل همکاری نزدیک در چندین مسیر تلاش باشد. این ائتلاف درباره برچیدن کل یک شبکه است که یک فرقه ی نظامی است و نقاب یک جنبش دینی را به خود زده است.

جان کری تاکید کرد: واقعیت این است که برای همه کشورهای دنیا نقش برای ایفا کردن وجود دارد از جمله برای ایران نقش برای ایفا کردن وجود دارد کشوری که وزیر امور خارجه اش امروز اینجا با ما است. داعش تهدیدی برای همه ی ما است و ما متعهد به همکاری با دولت جدید عراق و کشورهای سراسر دنیا هستیم تا آن را شکست دهیم. به همین علت است که من در یک هفته ی گذشته مشغول مشورت با همتایان عراقی خود بودم و به خاورمیانه و اروپا سفر کردم تا ائتلاف هایی را بسازم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بیش از 50 کشور از ائتلاف علیه داعش اعلام حمایت کرده‌اند. کشورهایی نظیر استرالیا اعلام آمادگی کرده‌اند که جنگنده به عراق اعزام کنند. فرانسه نیز برای اعزام جنگنده اعلام آمادگی کرده است.‬ وی گفت: بحرین نیز در آیند نزدیک میزبان نشست بین المللی مقابله با تروریسم خواهد بود.‬

کری تاکید کرد: ‫باید جلوی وارد شدن تروریست‌ها به سوریه و عراق را بگیریم. قطر، عربستان و دیگر کشورها متعهد به کمک یک میلیارد دلاری شده‌اند.
وی گفت: این گونه کمک ها که به درخواست عراق صورت می گیرد و به حاکمیت این کشور احترام کامل می گذارد برای نبرد با داعش اهمیت زیادی دارد. اما این کمک ها صرفا بخشی از یک رویکرد جامع است که مورد نیاز است.(شبکه خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها