صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد: هر سال در جهان یک میلیون نوزاد در روز نخست تولد، جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۸۲۴۲

جام جم سرا: یونیسف در گزارش خود با اعلام آمار مرگ و میر یک میلیون نوزاد در روز نخست زندگیشان در سال اعلام کرد که بسیاری از این نوزادان به دلایل قابل پیشگیری فوت می‌کنند و می‌توان آنان را با اقدامات پیشگیرانه پیش از تولد، در طول وضع حمل مادر و پس از آن حفظ کرد.

در گزارشی مشابه آمده است فاصله بین کودکان فقیر و ثروتمند که فوت می‌کنند با گذشت زمان در حال از بین رفتن است. همچنین از سال ۱۹۹۰ در میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال از ۱۲/۷ میلیون مورد فوتی به ۶/۳ میلیون مورد کاهش داشتیم بنابراین به طور کلی وضعیت رو به بهبود مشاهده می‌شود. هرچند به رغم این بهبود همچنان بیش از ۲/۸ میلیون کودک که کمتر از ۲۸ روز از تولدشان می‌گذرد در سال جان خود را از دست می‌دهند.

«گیتا رائو گوپتا»، معاون مدیر اجرایی یونیسف گفت: این اطلاعات کاملا نشان می‌دهد شانس زنده ماندن نوزاد به طور قابل توجهی با دسترسی مداوم مادر به مراقبت‌های سلامتی در طول بارداری و وضع حمل افزایش می‌یابد.

بنابر این گزارش از سال ۱۹۹۰ میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال که هر سال جان خود را از دست می‌دهند کاهش چشمگیری داشته است.

به نقل از مدیکال دیلی، همچنین در گزارش یونیسف آمده است: یکی از راه‌های پیشگیری از مرگ و میر زودرس نوزادان و کودکان تغذیه با شیر مادر است. تغذیه با شیر مادر در اولین ساعت تولد خطر مرگ آنان را تا ۴۴ درصد کاهش می‌دهند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها