رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به راه‌اندازی خط آهن قزاقستان – ترکمنستان – ایران که به گرگان متصل می‌شود، گفت: این مسیر امن، کوتاه و ارزان است که می‌تواند در حوزه همکاری‌های اکو به عنوان ظرفیتی جدید مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۷۱۶۷۳۰

به گزارش مهر، غلامحسین شافعی با اشاره به همکاری‌های دو کشور ایران و قزاقستان در قالب سازمان منطقه‌ای اکو، همکاری‌های اسلامی و سیکا افزود: فرصت‌های بسیاری از جمله در امور معادن، کشاورزی، صدور خدمات فنی و مهندسی و نیروگاه وجود دارد که می‌تواند، موجب توسعه روابط دو کشور شود.

وی با اشاره به برنامه‌های افق 1404 ایران و 2050 قزاقستان اظهار کرد: اهداف توسعه‌ای قزاقستان بر سرمایه‌گذاری در امور حمل‌و‌نقل و ترانزیت، سوآپ نفت و گاز و گردشگری متمرکز شده و قابلیت افزایش مبادلات در مرز پنج میلیارد دلار را در آینده خواهد داشت.وی برگزاری نمایشگاه اکسپو 2017 در قزاقستان را فرصتی برای همکاری دوجانبه ارزیابی کرد و گفت: دستیابی به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و همچنین استفاده از توانمندی ایران در حوزه‌های فناوری نانو و بیوتکنولوژی می‌تواند محوری برای ارتباط بیشتر متخصصان دو کشور در این نمایشگاه و مناسبات بعدی باشد.

شافعی با تأکید بر وظایف دولت‌ها برای ایجاد بسترهای لازم و تسهیلات تجاری، بخش خصوصی را بویژه از طریق شوراهای مشترک بازرگانی دو کشور محور توسعه همکاری دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها