«آنه محمد کوسه غراوی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای عملیات اجرایی این پروژه بین المللی در داخل ایران تاکنون یکهزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اضافه کرد: در این خصوص برای رفع برخی نواقص 600 میلیارد ریال و احداث ایستگاه تغییر بوژی 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته وی، احداث حداقل دو ایستگاه و سالن مسافربری در «قره تپه و اینچه برون»، اتصال ریل گرگان جدید به ریل گرگان قدیم در محل قره تپه، رفع مشکل شیب و رساندن آن از 12 در هزار به 7 در هزار، رفع شیب قوس 300 در محدوده دیوار گرگان و تامین آب در مسیر راه آهن از جمله این نواقص است.
مسوول افتتاح پروژه راه آهن شرق گلستان همچنین خاطرنشان کرد: رفع این نواقص پس از بهره برداری پروژه توسط شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل انجام خواهد شد.
غراوی تاکید کرد: این پروژه اینک آماده افتتاح است و نواقص به تدریج رفع می شود و تاثیری در زمان بهره برداری آن ندارد.
طول خط راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان افزون بر 900 کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بینالمللی معتقدند با راهاندازی این خط، افزون بر 600 کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بینالمللی کشورهای مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاسته می شود.
افزون بر 82 کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ایران، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 120 کیلومتر باقیمانده در خاک قزاقستان واقع است و با راه اندازی خط راه آهن مذکور که راهگذر ریلی «شمال - جنوب» نیز نامیده میشود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانه روز و هزینههای بخش حمل و نقل به صورت قابل ملاحظه کاهش می یابد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد