دقایقی در استودیو برنامه «جمعه سلام» رادیو تهران

صداهای گوشنواز رادیو

برنامه «جمعه سلام» برنامه‌ای شاد و مفرح است که با حضور دوبلورهای خوش صدای کشورمان حسین عرفانی، تورج نصر و بیژن علیمحمدی از رادیو تهران موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می‌شود. وقتی وارد استودیو می‌شویم دوبلورهای ایرانی مانند یک خانواده بار دیگر دور هم جمع شده‌اند تا لحظاتی لبخند را بر لب‌های مخاطبان بنشانند.
کد خبر: ۷۱۶۵۴۳

بهترین لحظات، همراه شنوندگان

حمیدرضا حصارکی، مدیر گروه‌های رسانه‌ای شبکه رادیو تهران است که با استقبال گرمی پذیرای ما می‌شود و می‌گوید: برنامه جمعه سلام کاری از گروه ورزش و سلامت رادیو تهران است که با هدف ایجاد لحظاتی شاد و مفرح برای خانواده‌ها از ساعت 18 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه روی آنتن می‌رود. از اهداف اصلی گروه ورزش و سلامت علاوه بر ترغیب و تشویق‌‌شنوندگان به ورزش و نرمش، رعایت عادات درست تغذیه و سبک زندگی اسلامی است. در نظر گرفتن سلامت روانی و فراهم کردن لحظات مفرح و شاد از دیگر رویکردهای جمعه سلام است. وی از حضور هنرمندان در این برنامه خبر می‌دهد و می‌افزاید: در این برنامه با دعوت از هنرمندان شاخص و طراز اول تلاش می‌شود تا بهترین لحظات ممکن برای شنوندگان فراهم شود. حضور هنرمندانی مانند حسین عرفانی، تورج نصر، بیژن علیمحمدی و مهسا عرفانی که از سابقه سال‌ها فعالیت در گویندگی و دوبله برخوردارند، لحظاتی خاطره‌انگیز و مفرح را برای مخاطبان فراهم می‌‌کند، ضمن این‌که این گروه تا امروز میزبان شهلا ناظریان از صداپیشگان کشورمان بوده تا بعد از مدت‌های طولانی دوری وی، از طریق میکروفن رادیو تهران با شنوندگان صحبت کند.

گزارش‌های زنده با موضوع‌های مرتبط با سبک زندگی، آیتم‌های متنوع و مختلف که متناسب با عصر جمعه است از این برنامه تقدیم شنوندگان می‌شود. موضوع این هفته جمعه سلام درباره خواستگاری است. مهسا عرفانی که گویندگی این برنامه را به عهده دارد، با احوالپرسی گرمی از شنونده‌ها دعوت می‌کند با برنامه تماس بگیرند و از خاطراتشان از روز خواستگاری بگویند. شعرخوانی هنرمندان در برنامه با پخش موسیقی‌های ریتمیک از بخش‌های شنیدنی جمعه سلام است. در ادامه، برنامه‌های طنز نمایشی با آیتم‌های مختلف پخش می‌شود و تورج نصر، بیژن علیمحمدی و حسین و مهسا عرفانی به زبان طنز مباحث سلامت و تندرستی را بیان می‌کنند.

اجرای نمایش‌های طنز

نیکنام جبرائیلی‌پور، تهیه‌کننده برنامه می‌گوید: شنوندگان از این برنامه صدای آشنای پیشکسوتان و صداپیشگان طنز رادیویی را می‌شنوند. برنامه شامل موضوع‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که با زبان طنز انتقادی به مسائل مبتلابه جامعه اختصاص یافته و درددل‌های شهروندان و دغدغه‌های آنها را همچون گرانی، اجاره خانه و... به زبان طنز بیان می‌کند. وی به بخش‌های این برنامه اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: اجرای نمایش‌های طنز از مولفه‌های برتر این برنامه است. جمعه سلام با بخش‌های متنوعی نظیر نمایش لورل و هاردی، از 118 بپرس، کی از چی خوشش می‌آید و کی چه کتابی دوست دارد، اشاره کرد.

جبرائیلی‌پور در پایان یادآوری می‌کند: در تهیه برنامه جمعه سلام تلاش شده از طریق طنز رادیویی، عادات نادرست و رفتارهای غلط اصلاح شود.

طنز، لودگی نیست

در این بخش نمایش حکیم و حکیمه پخش می‌شود. در این نمایش حکیم و حکیمه طبابت سنتی می‌کنند و با روش‌های سنتی و گیاهی سعی دارند بیماران را مداوا کنند، اما برای مراجعه‌کنندگان مشکلاتی پیش می‌آید که در نهایت از بیمار خود می‌خواهند به پزشک مراجعه کند.

زهرا افشارنژاد، گزارشگر برنامه هم با گفت‌وگو و یک گپ خودمانی و صمیمی با شهروندان با آنها درباره خاطرات روز خواستگاری صحبت می‌کند. هنرمند پیشکسوت کشورمان تورج نصر، صداپیشه شخصیت‌هایی چون شیپورچی در کارتون پسر شجاع‌، شوتن در ای‌کی‌یو ‌سان، کاپیتان در جیمبو، عموی بلفی در بلفی و لیلی بید، تاتسو نوری در سال‌های دور از خانه، برادر هانیکو در داستان زندگی نیز با این برنامه همکاری دارد و بخش‌های طنز را اجرا می‌کند و ایزد کاویانی با ضرب در بخش‌های ریتمیک حس و حال خوبی را به شنونده‌ها القا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها