بعد از حذف تحقیرآمیز اسپانیا از مرحله گروهی جام جهانی و شکست یک بر صفر مقابل فرانسه در دیدار تدارکاتی هفته پیش، فقط یک برد پرگل می‌توانست اعتماد به نفس ماتادورها را بازگرداند؛ بردی که دوشنبه شب در مرحله مقدماتی یورو 2016 به دست آمد.
کد خبر: ۷۱۵۴۱۸

اسپانیا در نخستین بازی خود مقدونیه را با نتیجه 5 بر یک در هم کوبید تا در گروهی که جدی‌ترین مدعیانش اوکراین و اسلواکی هستند، براحتی در صدر بایستد. در این بازی سرخیو راموس با پنالتی چیپ خود در دقیقه 16 گل اول بازی را به ثمر رساند و در ادامه پاکو آلکسر (17)، سرخیو بوسکتس (45)، داوید سیلوا (50) و پدرو رودریگوئز (90) دیگر گل‌های اسپانیا را به ثمر رساندند. تنها گل مقدونیه نیز در دقیقه 28 از روی نقطه پنالتی به دست آمد. در پایان این بازی ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا با خوشحالی از نتیجه کسب شده برابر مقدونیه گفت: به پیروزی در این دیدار خیلی نیاز داشتیم تا پس از جام جهانی و شکست در دیدار دوستانه برابر فرانسه به روند پیروزی بازگردیم. می‌دانم نتایج ضعیف ما در بازی‌های اخیر اعتبارمان را زیر سوال برده است، ولی تلاش می‌کنیم اعتبار از دست رفته‌مان را بار دیگر به دست آوریم.در یکی دیگر از حساس‌ترین دیدار‌های برگزار شده، انگلیس در خانه سوئیس با دو گل زیبای دنی ولبک در دقایق 58 و 90 صاحب برتری شد تا پس از مدت‌ها طعم پیروزی را با روی هاجسون در یک بازی رسمی بچشد. روی هاجسون سرمربی انگلیس پس از پیروزی تیمش برابر سوئیس در انتخابی جام ملت‌های اروپا گفت: برد بسیار ارزشمندی کسب کردیم و به همین خاطر خیلی خوشحالم. در کل فکر می‌کنم بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و بجز 10 دقیقه‌ نیمه نخست در باقی دقایق مسابقه توپ و میدان را در اختیار خود داشتیم و بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. با این وجود هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و باید آرام باشیم و اعتماد به نفس خودمان را حفظ کنیم. بازی‌های ما در انتخابی یورو 2016 واقعا فشرده است.

زلاتان: من را 40 جلسه محروم کنید

زلاتان ابراهیموویچ، کاپیتان تیم ملی فوتبال سوئد در تساوی یک بر یک این تیم برابر اتریش در مرحله انتخابی یورو 2016 که در ورزشگاه ارنست هاپل شهر وین برگزار شد در نیمه نخست در صحنه‌ای بر سر تصاحب توپ با آرنج ضربه‌ای به صورت داوید آلابا، مدافع بایرن مونیخی اتریش زد. با وجود این‌که این حرکت ایبرا از چشم داور مسابقه پنهان ماند، ولی رسانه‌ها آن را مورد انتقاد قرار دادند. زلاتان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در توضیح ماجرا گفت: در آن صحنه آلابا دو بار سعی کرد توپ را از من بگیرد و من هم سعی کردم با بدنم سد راه او شوم. قد آلابا در حدود یک متر و 50 یا یک‌ متر و 60 سانتی‌متر است پس طبیعی است که با توجه به قد بلندتر من آرنجم به صورت او خورده باشد. در آن صحنه داور بلافاصله اعلام ضربه کاشته کرد که نشان می‌دهد اوضاع را تحت‌کنترل داشته است. اگر هم اینطور نبوده که باید 40 جلسه محروم شوم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها