رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی از قربانی شدن یک نفر در هر دوازده ثانیه در جرایم سایبری سطح جهان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۵۱۳۳
هر 12 ثانیه یکی قربانی جرایم سایبری می شود

سردار کمال هادیان‌فر در دومین کارگاه آموزشی منطقه‌ای همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با جرایم سایبری که صبح در مقر اکو برگزار شد، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله مواردیست که توسعه آن تاثیر زیادی در روابط سیاسی، اقتصادی و ... جوامع داشته است و سازمان ملل متحد نیز با درک صحیح از این شرایط اقداماتی را برای شناخت تحقیق‌ها و فرصت‌ها انجام داده که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 70 درصد جرایم در کشورهای توسعه یافته و 40 درصد از جرایم در کشورهای در حال توسعه جنبه بین‌المللی و فراملی دارد، اظهار کرد: همین موضوع حاکی از این است که ما باید توجه ویژه‌ای به جرایم داشته باشیم و با همکاری کشورها به دنبال رفع آن برویم.

جرایم سایبری هر دوازده ثانیه یک قربانی می‌گیرد

وی با بیان اینکه در هر 12 ثانیه یک نفر قربانی جرایم سایبری در دنیا می‌شود، افزود: در سال 2013 برابر آمارهای بین‌المللی جرایم سایبری 100 و 13 میلیارد دلار به طور مستقیم به جامعه جهانی هزینه تحویل و متخلفین این جرایم 388 میلیارد دلار کسب کرده‌اند.

میانگین 122 حمله سایبری موفق به هر سازمان

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال 2013 سازمان‌ها و شرکت‌ها به طور میانگین مورد 112 حمله سایبری موفق قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: عده‌ای از سودجویان از این فضا برای درس و آموزش استفاده می‌کنند.

هادیان‌فر با بیان اینکه آنچه که مردم از فضای وب می‌بینند تنها چهار درصد آن است، گفت: 96 درصد وب را لایه‌های زیرین تشکیل می‌دهد و سودجویان و مجرمان نیز در این لایه‌ها فعالیت می‌کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها