اجرای آبیاری نوین در زمین‌های خراسان رضوی

وزیر جهاد کشاورزی از تدوین برنامه اجرای سامانه نوین آبیاری تحت فشار در سطح 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خراسان رضوی طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۵۴۳

به گزارش ایرنا، محمود حجتی در سفر به کاشمر بر لزوم اجرای این روش آبیاری در استان خراسان تاکید کرد و افزود: استفاده از روش‌های نوین آبیاری تحت فشار مورد توجه است بنابراین از 20 هزار هکتار اجرای سامانه آبیاری نوین قطعا شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در جنوب و غرب استان خراسان رضوی هم بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌وری مطلوب از آبهای محدود در کشور افزود: باید مقوله خشکسالی را از فرهنگ خود حذف کنیم و بپذیریم در یک اقلیم با مشخصه کم آبی هستیم و باید با این شرایط از منابع موجود برای تولید بیشتر استفاده بهتر کنیم.

وی گفت: با برنامه‌ریزی و مدیریت تخصیص، بخشی از این منابع را به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و مهار سیلاب اختصاص می‌دهیم تا از این طریق کمترین آب در مواقع بارش شدید و سیلاب‌ها هدر رود.

حجتی افزود: دولت عزم خود را بر آن قرار داده است تا در زمینه چگونگی بهره‌وری از آب‌های محدود اقدام کند و با توجه به سختکوشی کشاورزان و بهره وران و درک آنان نسبت به اهمیت همین مقدار محدود آب، استفاده بهینه از آب صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در گذشته از فناورهای نوین در بخش کشاورزی کمتر استفاده می‌شد اما امروز در سایه استفاده از علم و دانش روز و ابزارهای جدید باید بخش کشاورزی را رونق دهیم.

وی درباره تلاش وزارت جهاد کشاورزی جهت پیوند زنجیره‌های غذایی در سطح کشور نیز ظهور کرد: در گذشته ناپیوستگی این زنجیره غذایی موجب ظهور واسطه‌هایی در مسیر تولید می‌شد که به این طریق هزینه‌های تولید را بالا برده و نوساناتی در تولید ایجاد می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها