جام جم ورزشی: بلژیک چهارمین حریف ایران در مسابقات جهانی است که جدال آنها از ساعت ۱۹ روز شنبه، ۱۵ شهریور در شهر کراکوف برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۳۳۶۶
ایران - بلژیک؛ جدال شیرهای پارس با اژدهای سرخ

بلژیک چهارمین حریف ایران در مسابقات قهرمانی جهان است. این دو تیم از ساعت ۱۹ روز شنبه، ۱۵ شهریور به مصاف هم می‌روند. تیم ایران پیش از این در سه مسابقه خود برابر ایتالیا و آمریکا به پیروزی رسید و نتیجه را به فرانسه واگذار کرد و هم‌اکنون ۵ امتیازی است. در طرف مقابل هم بلژیک برابر پورتوریکو به پیروزی رسید و برابر ایتالیا و آمریکا نتیجه را واگذار کرد و حالا ۴ امتیازی است.

بلژیک یکی از تیم‌هایی بود که در نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۴۹ در چکسلواکی به میدان رفت، اما حضور آن‌ها در این دوره از رقابت‌ها، بازگشتی پس از سال‌ها غیبت محسوب می‌شود. بلژیکی‌ها در نخستین دوره مسابقات در میان ده تیم در رده نهم قرار گرفتند و تا سال ۱۹۷۸ فقط در دو دوره غیبت داشتند، اما از آن پس نام بلژیک در میان تیم‌های راه یافته به مسابقات قهرمانی جهان جایی نداشت تا اینکه در این دوره موفق به رسیدن به این هدف شد. این تیم تا کنون هفت بار در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته و بهترین رتبه‌ای که کسب کرده مکان هشتمی در سال ۱۹۷۰ بود. بد‌ترین رتبه بلژیک هم رده بیستمی در سال ۱۹۶۲ بود و در سال ۱۹۷۸ که آخرین حضور بلژیک در رقابت‌های قهرمانی جهان محسوب می‌شود، این تیم در رده هجدهم ایستاد.

بلژیک که به اژدهای سرخ مشهور است در لیگ جهانی امسال در سطح دوم مسابقات شرکت کرد، اما نتوانست به مرحله نهایی رقابت‌ها صعود کند. این تیم در حال حاضر در رده بیست و چهارم رده بندی فدراسیون بین المللی والیبال قرار دارد.

دومنیک باینس، سرمربی تیم ملی والیبال بلژیک ۲۱ فوریه ۱۹۵۶ در سنت آگاتا بارچم به دنیا آمد و در تیم‌های یارزبرگ، کناک روزلیر و کارا ترنات بازی کرد و از کارا ترنات مربیگری را نیز آغاز کرد. باینس سپس مربیگری تیم‌های VC زلیک و کناک روزلیر را بر عهده گرفت و از سال ۲۰۱۲ نیز سرمربی تیم ملی بلژیک شد.

والیبال بلژیک بعد از ۳۲ سال به مرحله نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان راه یافته است. بلژیک تا سال ۲۰۱۴ حضور در لیگ جهانی والیبال را نیز تجربه نکرده بود و در سال ۲۰۱۴ که رقابت‌های لیگ جهانی در سه سطح برگزار شد، بلژیک نیز در لیگ جهانی حضور داشت.

بلژیک در سال ۲۰۱۳ قهرمان مسابقات والیبال مردان اروپا شد و مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

تیم ملی والیبال بلژیک سابقه حضور در هفت دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان را در پرونده کاری خود دارد و عنوان‌های کسب شده از سوی این تیم در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۱۹۴۹: نهم

۱۹۵۲: بلژیک حضور نداشت

۱۹۵۶: هفدهم

۱۹۶۰: بلژیک حضور نداشت

۱۹۶۲: بیستم

۱۹۶۶: چهاردهم

۱۹۷۰: هشتم

۱۹۷۴: یازدهم

۱۹۷۸: هجدهم

۱۹۸۲: بلژیک حضور نداشت

۱۹۸۶: بلژیک حضور نداشت

۱۹۹۰: بلژیک حضور نداشت

۱۹۹۴: بلژیک حضور نداشت

۱۹۹۸: بلژیک حضور نداشت

۲۰۰۲: بلژیک حضور نداشت

۲۰۰۶: بلژیک حضور نداشت

۲۰۱۰: بلژیک حضور نداشت

۲۰۱۴:؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها