روزی در یکی از شبکه‌های تلویزیونی ماجرای سقوط یکی از هواپیماهای مسافربری آمریکایی را که حدود ۲۰ سال پیش سقوط کرده بود، تماشا می‌کردم. بازرسان و متخصصین فنی، علت سقوط آن هواپیما را در خارج شدن یک پیچ کوچک به نام پیچ تثبیت از جای خود می‌دانستند. خارج شدن آن پیچ همانا و کنده شدن دم هواپیما که نقش ایجاد تعادل و ثبات هواپیما را دارد، همان.
کد خبر: ۷۱۱۵۱۶
جلوگیری از سقوط در ازدواج با گریسکاری پیچ تثبیت!

جام جم سرا: برای مکانیک‌های هواپیما بسیار عجیب بود که چگونه آن پیچ که محکم در جای خود قرارداشته، توانسته از جایش بیرون آمده و باعث سقوط آن هواپیما شود اما سرانجام، نتیجه تحقیقات آن‌ها و بازرسان نشان داد که سهل انگاری واحد مکانیک و کنترل سخت افزاری هواپیماهای آن شرکت هوایی در گریسکاری نکردن دوره‌ای آن پیچ، باعث سقوط هواپیما و کشته شدن ۱۷۰ مسافر آن شده است.

این ماجرا شباهت بسیاری به زندگی مشترک زوج‌ها دارد. بسیاری از افرادی که در اثر اختلافات زناشویی، زندگیشان در آستانه نابودی قرار گرفته است، در مراجعات خود می‌گویند: من از هیچ تلاشی برای حفظ و بقای زندگی مشترک با همسرم دریغ نکرده‌ام اما نمی‌دانم چرا اختلافات زناشوییمان چاره‌ای جز طلاق و جدایی برایم نگذاشته و یا او به چه علتی راه خیانت جنسی یا عاطفی پیش گرفته است؟

من اغلب در پاسخ به آن‌ها می‌گویم: طلاق و یا خیانت در روابط زوجین هیچگاه بدون علت رخ نمی‌دهد. قطعاً همانند آن هواپیما، پیچ تثبیت زندگیتان بتدریج و طی گذشت زمان، شل شده و از جایش خارج شده است. آیا شما آن پیچ را که محکم کننده بنای ازدواجتان بوده است به موقع گریسکاری کرده‌اید؟ آیا هرچند وقت یکبار به آن سر زده‌اید و یا آن را کنترل کرده‌اید؟ شاید هم زندگی ماشینی و دغدغه انجام امور روزمره باعث غفلت شما از کنترل آن پیچ شده است؟ بسیاری از آن‌ها با تعجب می‌پرسند: پیچ تثبیت دیگر چیست؟

به نوشته درس زندگی، آن پیچ‌‌ همان نیازهای عاطفی، جنسی، ارتباطی و مادی همسرتان است. آیا شما به موقع به آن‌ها پاسخ داده‌اید؟ آیا به نشانه‌های کم محلی و دور شدن همسرتان از خود، توجه کرده‌اید و یا به آن بی‌اعتنا بوده‌اید؟ آخرین مرتبه‌ای که برای صحبت در خصوص مسائل زندگی با همسرتان زمانی را اختصاص داده‌اید، کی بوده است؟ آیا هنگام برقراری ارتباط جنسی به نیازهای عاطفی همسر خود نیز توجه کرده‌اید یا صرفاً به فکر ارضای خود بوده‌اید؟ و...

بدون شک بی‌توجهی به عملکرد صحیح این پیچ و عدم کنترل به موقع آن در زندگی، همانند گریسکاری نکردن پیچ تثبیتی که در سقوط آن هواپیما نقش داشت، می‌تواند زندگی مشترک شما را نیز به ورطه بی‌وفایی کشانده و آن را نابود سازد. قطعاً اگر هریک از زوجین به سهم خود هرچند وقت یکبار به آن پیچ سری زده و بدون هیچ تعصبی به بازنگری روابط میان خود و همسرشان بپردازند، امکان وقوع بی‌وفایی و خیانت همسر خود را به صفر رسانده‌اند.

به گزارش جام جم سرا، زوج‌های موفق هرچند وقت یکبار به کمک یک برنامه جامع مدیریت کنترل زندگی که غالباً توسط مشاوران حرفه‌ای خانواده طرح ریزی می‌شود، به بازنگری ارتباط میان خود و رفع مسائلی می‌پردازند که می‌تواند زندگی آن‌ها را با خطر نابودی و سقوط مواجه سازد. بنابراین، اگر شما هم می‌خواهید از سقوط ازدواجتان جلوگیری کنید، باید حواستان به این قسمت از زندگی خودتان باشد و با توجه به نیازهای عاطفی همسرتان، چه مرد چه زن، و در نظر گرفتن علائق و خواسته‌های او که از آنها غافل بوده‌اید، بنیان خانواده را تداوم بخشید و پیمان‌های زناشویی و روابط میان خود و همسرتان را تحکیم کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها