آمرلی آزاد شد

داعشی ها گریختند

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه شنبه) نسبت به بروز فاجعه انسانی در شهر آمرلی در شمال عراق و روستاهای اطراف آن و قتل عام مردم بیگناه به دست تروریست ها هشدار داد.
کد خبر: ۷۱۰۰۳۶
هشدار ایران نسبت به بروز فاجعه انسانی در شهر آمرلی عراق

مرضیه افخم با یادآوری وضعیت بسیار بد و بحرانی شهر آمرلی در شمال عراق که تحت محاصره و حملات غیرانسانی تروریست ها قرار دارد، مقاومت دو ماهه مردم این منطقه را در مقابل تروریست ها به رغم فقدان سلاح و آذوقه تمجید و از رویکرد دو گانه کشورهای غربی به خصوص دولت آمریکا در برخورد با تروریسم و حتی مسائل انسان دوستانه انتقاد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: در حالیکه به اعتراف رسانه های غربی مرگ بر ساکنان این منطقه از استان صلاح الدین عراق سایه انداخته، هیچگونه اقدامی برای رفع محاصره غیر نظامیان و انتقال ایشان به پناهگاههای امن صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه خواستار اقدام فوری مجامع بین المللی به خصوص سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های امداد رسان و بشر دوستانه در جهت کمک فوری به زنان و کودکان و سالخوردگان در این شهر برای رهایی از محاصره تروریست ها و دسترسی هر چه سریعتر به کمک های انسانی و ضروری شد.

افخم با قدردانی از حساسیت و مواضع هوشمندانه مرجعیت عراق و اقدامات دولت و ارتش عراق و مبارزان مردمی در مقابله با تروریسم، بر حمایت قاطع ایران از دولت و مردم عراق تاکید کرد و آمادگی ایران را برای کمک های انسان دوستانه به مردم این مناطق اعلام داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها