جنگ«پشت پلک صبح » با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح هر شب از شبکه سلامت پخش می​شود

رویای نیمه شب تابستان

شبکه رادیویی سلامت ساعت 30 دقیقه بامداد ​ برنامه‌ای را با نام «پشت پلک صبح» به مدت 120 دقیقه روی موج اف‌ام ردیف 102 مگاهرتز می‌برد؛ برنامه‌ای که شروع پخش آن به شهریور 1392 بازمی‌گردد و در این مدت توانسته ​ شنونده‌های زیادی را با خود همراه کند.
کد خبر: ۷۰۸۶۸۷

 ***

حسن آقاجانی، مدیر گروه سلامت‌معنوی و سبک زندگی سالم رادیو سلامت می‌گوید: برنامه پشت پلک صبح ​ از 30 دقیقه بامداد تا 2 و 30 دقیقه ​، مهمان مخاطبان صدای سلامتی است. این برنامه هر شب از سوی گروه‌های برنامه ساز رادیو سلامت همچون گروه سلامت روان و خانواده، سلامت جسم و پیشگیری، سلامت و تفریحات، سلامت اجتماعی ، از سوی سلامت‌معنوی و سبک زندگی سالم، تدارک دیده می‌شود. در هر برنامه، یکی از موضوعات مربوط به سلامت معنوی و سبک زندگی سالم از زوایای گوناگون​ مطرح می‌شود و بخش‌هایی نظیر جملات بزرگان، داستان، نمایش، شعر، دل نوشته‌ها، کاریکاتور، حکایت، متن‌های موضوعی، کارشناسان و گزارش به کمک برنامه می‌آید.»

شهرام زین‌العابدین تهیه‌کننده برنامه پشت پلک صبح هم درباره برنامه و اهدافش، پاسخ می‌دهد: برنامه پشت پلک صبح، یک جُنگ شبانگاهی است که با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح و انتقال پیام‌های سلامت به شنونده‌ها هر روز از موج تندرستی پخش می‌شود. این برنامه با دیگر برنامه‌های شبانگاهی شبکه‌های رادیویی متفاوت است؛ چرا که هدفش نیز با آنها فرق می‌کند و باید زیر گروه سلامت قرار گیرد. نوشته‌ها، بحث‌های کارشناسی و بخش‌های برنامه باید در فضایی کاملا پزشکی و شاد باشد تا مخاطب خسته نشود. از این‌رو تلاش داریم تا با پخش موسیقی‌های متنوع و مختلف، در برنامه یکنواخت عمل نکنیم تا شنونده‌ها را بیدار نگه داریم.»

محمد مطلب ، گوینده این برنامه هم می گوید:«خیلی وقت‌ها مخاطبان تصور می‌کنند که مجری برنامه شبانگاهی ساعت‌ها قبل از برنامه خوابیده و استراحت کرده است. بنابراین انتظار دارند برنامه را پرانرژی اجرا کند؛ اما مجری از جنس مردم است و همانند آنها مشکلات و مشغله‌های فکری، کاری و خانوادگی دارد. گوینده نیز گاه در اوج خستگی پشت میکروفن می‌نشیند؛ اما نمی‌تواند با این خستگی همراه با مخاطب شود. بنابراین تلاش می‌کند تا با لحن و صدایش شادی و نشاط را به مردم منتقل کند. البته در کنار مجری، تهیه کننده برنامه نیز در ایجاد شادی و طراوت نقش مهمی دارد. او با انتخاب موسیقی‌های شاد باعث می‌شود ​ تمام افرادی که درد، مشکل و غم و اندوه دارند هنگامی که برنامه را گوش می‌دهند، برای لحظه‌ای هر چند کوتاه آن غم و اندوه‌​ را فراموش کنند.»

رقیه بقائی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها