ماموریت ویژه سرمربی تیم ملی تا روسیه 2018

توافق نهایی با کرش

توافق نهایی حاصل شد؛ مرد پرتغالی همان کسی که دو ماه پیش او و شاگردانش ایران را تحت تاثیر جنگندگی و نتایج آبرومندانه قرار دادند تا چهار سال دیگر سرمربی تیم ملی فوتبال باقی ماند؛ کارلوس کرش فردا قراردادش را تمدید می‌کند.
کد خبر: ۷۰۸۴۴۰

همان تک امتیاز بازی مقابل نیجریه در جام جهانی کافی بود تا افکار عمومی خیلی زود خواستار ابقای سکاندار تیم ملی شود؛ خواسته‌ای که با بازی دلاورانه مقابل ستارگان آرژانتین فراگیرتر شد و طی دو ماه گذشته با وجود انتشار شایعاتی مبنی بر توافق کارلوس کرش با آفریقای جنوبی، فدراسیون فوتبال از توافق 90 درصدی با این مربی پرتغالی خبر داد و سرانجام روز پنجشنبه برای دومین بار علی کفاشیان و کرش پشت میز مذاکره نشستند و درباره آن 10 درصد دیگر نیز به توافق نهایی دست یافتند. به این ترتیب قرار شد قرارداد کرش چهارساله و تا پایان جام جهانی 2018 تمدید شود؛ قراردادی که دو طرف درباره مبلغ آن چیزی نگفتند، اما با لبخند رضایت این تواقق نهایی را اعلام کردند.

کرش که حالا دیگر برخلاف قبل از جام جهانی به دلیل مسائلی چون خط زدن فلان و بهمان بازیکن، از گزند انتقادات در امان بوده و باد حسابی به پرچمش می‌وزد، در پایان نشست با کفاشیان، در جمع خبرنگاران گفت: درباره قرارداد و طول مدت آن باید بگویم هدف اصلی من و فدراسیون صعود به جام جهانی 2018 است و مطمئنا جام ملت‌های آسیا برای ما تورنمنت مهمی است. اما مطلبی که کفاشیان خواست، این بود که آماده شدن برای حضور در جام ملت‌های آسیا لطمه‌ای به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 نزند. ما در عین حال تلاش می‌کنیم بهترین بازی‌ها را در جام ملت‌ها داشته باشیم و از همین امروز آماده‌سازی را شروع می‌کنیم.

یکی از خواسته‌های فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد کرش حضور دو دستیار ایرانی در کادر فنی بود، کرش در این باره گفت: این موضوعی بود که خیلی درباره آن صحبتی نشد، ما درباره مسائل کلی صحبت کردیم و به توافق رسیدیم. البته درخواست فدراسیون این است که همواره دو دستیار ایرانی در کادر فنی تیم ملی حضور داشته باشند. بنابراین به دلیل مسائل آموزشی و شرایط تیم، دو دستیار ایرانی در کادر فنی تیم ملی خواهند بود اما به صورت جزئی درباره آن صحبتی نکردیم. فکر کنم هفته‌ آینده بتوانیم در مورد آن حرف بزنیم.

او با تاکید بر این‌که برنامه‌هایش را به فدراسیون فوتبال ارائه داده است، درباره جام ملت‌های آسیا یادآور شد: ماموریت ما در استرالیا سخت‌تر از برزیل است. با اطلاعاتی که از حریفان به دست آورده‌ام می‌دانم قطر، امارات و بحرین (تیم‌های همگروه ایران در جام ملت‌های آسیا) بیش از آن که به فکر موفقیت در جام ملت‌ها باشند به شکست ایران فکر می‌کنند.

کرش با تاکید بر این‌که برنامه‌های آماده سازی تیم ملی حتی بهتر از برنامه‌های پیش از جام جهانی باید پیش برود، افزود: شما من را می‌شناسید و می‌دانید از الان به بعد تمام تمرکزم روی برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی خواهد بود و در همین راستا درخواست‌های خودم را هم دارم. ما یک راهکار داریم و آن هم این است که بهتر از قبل آماده شویم. اگر برنامه‌های آماده سازی تیم ملی قبل از جام جهانی خوب بوده، الان باید بهتر شود.کرش درباره مبلغ قراردادش گفت: این موضوع کاملا شخصی و خصوصی است، اما در این جلسه متوجه شدم که کفاشیان یک مذاکره کننده سخت است و باید بگویم برنده این مذاکره کفاشیان بود.

کفاشیان: هدف جام جهانی است

اما بخوانید صحبت‌های علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال را درباره این نشت. او گفت: با صحبت‌هایی که شد بر سر مواردی که مدنظرمان بود،به توافق رسیدیم. در حین جلسه یک‌سری موارد را به کرش گفتیم، او قانع شد و در یک‌سری موارد دیگر او ما را قانع کرد. در نهایت به تفاهم رسیدیم که طبق آن قراردادی امضا شد که هر دو طرف راضی باشند. رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این‌که ‌قرار است کرش متن توافق‌نامه اصلی خود را در اختیار وکلای خود قرار دهد تا روز یکشنبه به طور رسمی آن را امضا کند، در مورد مبلغ قرارداد کرش یادآور شد: یک‌سری ابهامات در این مورد بود که آنها را برطرف کردیم که بر اساس آن ‌نوع دریافت و پرداخت مبالغ به کرش مشخص شده و در این خصوص به توافق رسیدیم. البته درخصوص مبلغ قرارداد نمی‌توانم صحبتی کنم.

کفاشیان در مورد این اظهار نظر کرش که اکنون جام جهانی به نسبت جام ملت‌ها در اولویت قرار دارد؛ آیا با این وضع دیگر روی سکو رفتن در آسیا برای فدراسیون مهم نیست، گفت: در هر صورت جام ملت‌های آسیا پلی است برای حضور در جام جهانی. ما به کرش تاکید کردیم از حالا برای حضور تیم ملی در جام جهانی روسیه و بهترین عملکرد این تیم برنامه‌ریزی‌هایش را انجام دهد، البته برای جام ملت‌ها پاداش خوبی در نظر گرفتیم که این مورد می‌تواند به او انگیزه بدهد. اما قطعا هدف اصلی ما با کرش جام جهانی 2018 روسیه خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت صعود نکردن تیم ملی به جام جهانی 2018 از کار خود برکنار خواهد شد، ‌گفت: هر موقع بخواهیم می‌توانیم با پرداخت مبلغی به عنوان خسارت، کرش را برکنار کنیم و اگر کرش هم بخواهد به صورت ناگهانی تیم ملی را ترک کند باید خسارت بدهد.

در واقع هر طرف قرارداد بخواهد در قرارداد دست ببرد این موضوع خلاف قرارداد است و چه فدراسیون و چه کرش در صورت انجام این کار باید خسارت بدهند. کفاشیان در پاسخ به این پرسش که چرا کرش، او را به عنوان تنها برنده مذاکرات معرفی کرد،‌گفت: بالاخره یک​سری موارد را می‌خواست که ما قبول نکردیم و گفتیم طبق عرف کشور ما نیست و به او تاکید کردیم فقط با شما قرارداد نداریم و مربیان دیگر هم هستند و در واقع روش کار ما به این شکل است. البته این سخن کرش نظر شخصی خودش بود.

سورپرایز

تمدید قرارداد کارلوس کرش با تیم ملی ایران در بیشتر رسانه‌های اروپایی بازتاب داشته است. سایت as اسپانیا در گزارشی، ادامه همکاری مربی پرتغالی با فدراسیون فوتبال را سورپرایز قلمداد کرده، زیرا کرش پیش از این از اختلافش با فدراسیون فوتبال خبر داده بود و این‌که بعد از پایان جام جهانی دیگر با تیم ملی ایران همکاری نخواهد کرد. از طرف دیگر، فدراسیون فوتبال ایران هم اعلام کرده بود که از پس خواسته‌های مالی کارلوس کرش برنمی‌آید و به نظر می‌رسید او بعد از جام جهانی دیگر سرمربی ایران نباشد، اما او دیروز برای تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال به توافق رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها