اعزام نیروهای گارد ملی به شهر فرگوسن در ایالت میسوری نیز نتوانست خشم مردم را در اعتراض به کشته شدن مایکل براون هجده ساله به دست نیروهای پلیس کاهش دهد.
کد خبر: ۷۰۷۴۵۷

به گزارش تسنیم، ران جانسون از مقامات پلیس ایالت میسوری آمریکا اعلام کرد در جریان اعتراضات دوشنبه شب شهر فرگوسن 31 نفر دستگیر شده‌اند که برخی از آنها از شهرهای نیویورک و کالیفرنیا برای شرکت در تظاهرات به شهر فرگوسن آمده بودند. گفته می‌شود پس از چند ساعت راهپیمایی مسالمت‌آمیز و عمدتا آرام که البته در فضای پرتنشی برگزار شد، پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی به سمت معترضان حمله کرد. برخی شاهدان می‌گویند پلیس پس از پرتاب برخی اشیا از سوی تعدادی از معترضان اقدام به مداخله کرد. پلیس آمریکا مدعی شده است برخی به سوی آنها تیراندازی کرده‌اند.

در میان دستگیرشدگان دو خبرنگار آلمانی با نام‌های آنسگار گراو و فرانک هرمن وجود دارند که سه ساعت پس از بازداشت، آزاد شدند. ظاهرا علت دستگیری این دو خبرنگار این بوده است که براساس درخواست پلیس، خبرنگاران نباید در یک خیابان خلوت حضور داشته باشند. با ادامه این اعتراضات، اداره فدرال هوانوردی آمریکا محدودیت پرواز در آسمان شهر فرگوسن را برای یک هفته دیگر تمدید کرد. ممنوعیت پرواز بر فراز فرگوسن اولین بار هفته گذشته و پس از آن اعلام شد که مرگ مایکل براون به شروع تظاهرات گسترده انجامید.

دامنه این اعتراضات به دیگر شهرها نیز کشیده شده است. بر همین اساس، صدها نفر از مردم آتلانتا عصر روز دوشنبه در اعتراض به رفتار پلیس با مردم شهر فرگوسن و به منظور بزرگداشت مایکل‌ براون، مقابل دفتر سی.‌ان.‌ان تجمع کردند. حتی بارش باران نیز باعث کاهش تعداد تظاهرات‌کنندگان نشد. کوام تامپسون، وکیلی که در این مراسم حاضر بود، گفت: این یک تظاهرات آرام علیه وحشیگری پلیس و در حمایت از مایکل براون و خانواده وی بود.

از سوی دیگر و به دنبال بالا گرفتن درگیری‌ها در ایالت میسوری، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد اریک هولدر، دادستان کل آمریکا امروز (چهارشنبه) به فرگوسن می‌رود. بنا به گفته اوباما، سفر هولدر به فرگوسن با هدف انجام تحقیقات فدرال درباره حادثه تیراندازی به مایکل براون صورت می‌گیرد. اوباما ضمن اعلام این خبر در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: فرگوسن ضربه خورده است، اما من از مردم درخواست می‌کنم شرایط را درک کنند و به جای این‌که به یکدیگر آسیب بزنند، مرهمی برای یکدیگر باشند. در بسیاری از جوامع سراسر جهان یک دنیا بی‌اعتمادی میان ساکنان محلی و نیروهای امنیتی وجود دارد. در بسیاری از جوامع، بسیاری از مردان رنگین‌پوست کنار گذاشته می‌شوند و تنها با چشم ترس به آنها نگاه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها