تشدیدبحران در شهر جنگزده فرگوسن

کشته شدن سیاهپوستی دیگر

با وجود درخواست باراک اوباما برای حفظ آرامش، پلیس آمریکا در سن لویی واقع در حومه میسوری، یک سیاهپوست دیگر را به ضرب گلوله کشت. مردم شهر فرگوسن نیز همچنان خشمگین اند.
کد خبر: ۷۰۷۶۵۴
کشته شدن سیاهپوستی دیگر

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه فرانس 24 گزارش داد شهر فرگوسن آمریکا همچنان صحنه اعتراض روزانه مردم است.

این شبکه درباره ادامه ناآرامی ها در این شهر در پی قتل یک نوجوان سیاه پوست بدست یک پلیس سفید پوست اعلام کرد با وجود درخواست باراک اوباما برای حفظ آرامش، مردم شهر فرگوسن همچنان خشمگین هستند.

با وجود لغو مقررات منع آمد و شد و بسیج گارد ملی اعتراضات مسالمت آمیز صبح دیروز و دیشب به درگیری بین پلیس و تظاهر کنندگان تبدیل شد و گاز اشک آور و نارنجک های دست ساز پرتاب شد.

نیروهای پلیس گاز اشک آور و بمب های صوتی بطرف تظاهر کنندگان شلیک کردند. تظاهر کنندگان هشدارها درباره تخلیه خیابانها را نادیده گرفتند وشماری از تظاهر کنندگان نارنجک های دست ساز به سوی افسران شلیک کردند.

دراین ناآرامی ها دو معترض و چهار پلیس زخمی شدند. نیروهای پلیس تاکنون حدود سی نفر را نیز بازداشت کرده اند.

فرماندار ایالت میسوری از گارد ملی برای پایان دادن به ناآرامی ها درخواست کمک کرد، اما این تدابیر نظامی نیز موجب برقراری آرامش نشده است.

یک فعال سازمان عفو بین الملل در این باره می گوید: یکی از نگران کننده ترین موارد، اعتماد نداشتن مردم به نیروهای انتظامی است.بنظر من، تدابیری همچون محدودیت حق آزادی بیان و یا آزادی تجمع تنها موجب تشدید این بی اعتمادی می شود.

تنشها و اعتراضها به قتل مایکل براون پس از آن شدت گرفت که نتایج کالبد شکافی نشان داد دستکم شش گلوله به او شلیک شده که دو گلوله به سرش اصابت کرده است.

کشته شدن یک شهروند دیگر در سن لویی ایالت میسوری

منابع پلیس آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند یک مرد مسلح به سلاح سرد در سن لویی در ایالت میسوری به دست پلیس کشته شد.سن لویی در نزدیکی فرگوسن یکی از حومه های میسوری است که بعد از کشته شدن نوجوان سیاه پوستی صحنه ناآرامی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا : فرگوسن مشکل داخلی است ایران اظهارنظر نکند!

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره انتقاد بسیاری از کشورها از جمله ایران ، چین ، روسیه و مصر درباره فرگوسن گفت: آنچه که در اینجا(آمریکا) اتفاق می افتد برخلاف اتفاقاتی است که در کشورهایی که نام بردید، اتفاق می افتد، این یک مشکل داخلی است.

ماری هارف افزود: ما بیش از هر کشوری در جهان درباره مشکل خود با شفافیت و صادقانه پاسخ می دهیم.

نماینده کنگره: فرگوسن به منطقه جنگی شبیه است

جان لوئیس یکی از نمایندگان مجلس آمریکا گفت: شهر فرگوسن آمریکا در ایالت مسیوری یک شهر عادی نیست بلکه به بخشی شبیه به بغداد یا یک منطقه جنگی تبدیل شده است.

لوئیس با لحنی خشم آلود گفت: زمانی که به حوادث فرگوسن نگاه می کنی گویی در بغداد یا منطقه ای دیگر هستی که جنگ آن را چند تکه کرده است.

انتقاد کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از تبعیض نژادی در آمریکا

به گزارش رویترز، ناوی پیلای روز سه شنبه گفت: درگیری ها بین پلیس و تظاهرکنندگان در شهر فرگوسن آمریکا یادآور خشونت نژادی ناشی از آپارتاید در آفریقای جنوبی است.وی مقامات آمریکا خواست درمورد گزارشهایی درخصوص اقدامات بیرحمانه در این کشور تحقیق و علل اصلی تبعیض نژادی در آمریکا را بررسی کند.

پیلای در مصاحبه ای که در دفتر وی در ژنو انجام شد تصریح کرد: من توسل بیش از حد پلیس به زور را محکوم می کنم و خواستار احترام به حق اعتراض هستم. من برآمده از آفریقای جنوبی و آپارتاید در این کشور هستم به خوبی تجربه کرده ام و می دانم که تبعیض نژادی و نژاد پرستی تا چه حد فراهم کننده زمینه خشونت است. من در خلوت خودم به این فکر می کنم که نقاط زیادی در آمریکا وجود دارد که آپارتاید در آن متبلور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها