هیچ چیز به اندازه یک خواب راحت شبانه، انرژی وجودمان را احیا نمی‌کند.
کد خبر: ۷۰۷۰۴۶

در دنیایی که پر از فعالیت و مشغله است بهترین کار در زمان خستگی و تحلیل انرژی خزیدن به درون رختخواب و رها کردن ذهن از این همه افکار پی در پی مربوط به کارهای روزمره است، اما اگر زمانی که در رختخواب هستید و سعی می‌کنید چشم‌هایتان را ببندید، مغزتان خاموش و ساکت نمی‌شود چه باید کرد؟ باید و نباید‌های زیر را انجام دهید تا به خوابی راحت دست پیدا کنید.

برای رها شدن از افکار مزاحم و آزاردهنده که جلوی خواب را می‌گیرد، این سه کار ساده را انجام دهید:

1‌ـ به داشته‌ای که بابت آن ممنون و شاکر هستید، فکر کنید: حتی اگر امکان دارد آن را بنویسید. انعکاس چیزی که به خاطرش از خدا سپاسگزار هستید، می‌تواند روح‌تان را جلا داده و موجب شادی‌تان و در نتیجه خواب خوبی شود. حتی در بلندمدت سیستم ایمنی بدن‌تان را نیز سالم‌تر می‌کند. همه دوست دارند قبل از ورود به سرزمین خواب و رویا به موضوعات شادی‌بخش روزشان فکر کنند، اما ناخودآگاه عکس این کار را انجام می‌دهند. مراقب باشید به این تله نیفتید.

2 ـ روز بعد را روزی شاد و پر از موفقیت تصور کنید: همه ما دوست داریم در محیط کار و به طور کلی صحنه زندگی موفق باشیم. پیش از به خواب رفتن به این اهداف شادی‌آور فکر کنید و به خودتان بقبولانید که روز بعد روزی بسیار عالی و خوب خواهد بود. برخی افراد بسیار موفق قبل از به خواب رفتن، افکار خود را با نتایج خوب تنظیم می‌کنند و این روش علاوه بر آن که آنها را در مسیر صحیحی قرار می‌دهد، خواب راحت و بدون دغدغه‌ای را برایشان فراهم می‌کند.

3 ـ ذهن‌تان را درگیر موضوعی آرامبخش کنید: روش شمردن گوسفند برای آرام‌شدن مغز و به خواب رفتن، گاهی اوقات ممکن است برای برخی از افراد هرگز کارآیی نداشته باشد و آنها حتی نتوانند لحظه‌ای چشمانشان را ببندند. این افراد به جای شمارش باید فقط به افکار آرامبخش ـ مثل تجسم آب‌های نیلگون دریا ـ بیندیشند تا ذهن‌شان را آرام کرده و به خواب بروند.

این سه کار را پیش از خوابیدن هرگز انجام ندهید:

1 ـ خواندن پست الکترونیکی : هرگز پیش از خواب به خواندن پست‌های الکترونیکی یا حتی پیامک‌های روی گوشی‌ نپردازید. تحقیقات نشان داده است که درخشش صفحات نمایشگر قبل از خواب موجب بدخوابی می‌شود.

2 ـ مرور یک مشاجره: یک مثل قدیمی است که می‌گوید: «هرگز عصبانی به رختخواب نروید.» تحقیقات نشان داده است که عصبانی خوابیدن نه‌تنها باعث تولید احساسات منفی می‌شود بلکه آنها را تقویت هم می‌کند و نمی‌توانید خواب راحت و باکیفیتی داشته باشید.

3 ـ فکرکردن به کارهای عقب‌افتاده : فکرکردن به کارهایی که در روز تکمیل نکرده‌اید، ذهن‌تان را فعال نگه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد خواب خوبی را تجربه کنید.

منبع: huffingtonpost

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها