یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس انرژی اتمی که دیشب برای دومین بار در دولت یازدهم به تهران آمد امروز با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار می‌کند.
کد خبر: ۷۰۶۱۸۸

به گزارش ایرنا، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز همچنین با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان و علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سفر آمانو گفت: این سفر در جهت ادامه همکاری‌ها بین ایران و آژانس در قالب «چارچوب همکاری» است که سال گذشته امضا شد.

رضا نجفی با اشاره به دیدار امروز آمانو با روحانی افزود: در سفر قبلی، امکان ملاقات مدیرکل با ریاست محترم جمهوری فراهم نشد و در این سفر ملاقات جناب آقای دکتر روحانی با آقای آمانو برای روز یکشنبه (امروز) تنظیم شده است تا گفت‌وگویی در بالاترین سطح بین ایران و آژانس بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید صورت پذیرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس اضافه کرد: در این سفر همچنین انتظارات جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتقل می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، همزمان با تلاش‌ها برای حل و فصل پرونده هسته‌ای با گروه 1+5، همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را شدت بخشیده است.جمهوری اسلامی ایران تاکنون تعاملات و همکاری‌های سازنده و جامعی با آژانس در چارچوب توافق دوجانبه داشته که گرچه آژانس گزارش‌هایی در تائید اقدامات ایران ارائه کرده، اما لازم است در جهت اعتمادسازی متقابل، وظایف خود را به طور کامل انجام دهد.بر اساس توافق برنامه اقدام مشترک که در آذر ماه سال 92 به امضای ایران و کشورهای 1+5 رسید، آژانس، مسئولیت راستی‌آزمایی اقدامات مورد توافق را به عهده گرفت و به دنبال آن ماهانه گزارشی درباره فعالیت‌های ایران و روند اجرای توافق به شورای حکام و اعضای گروه 1+5 ارائه کرد.همزمان تلاش‌های ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق نهایی و تمدید چهار ماهه زمان مذاکرات جامع و نیز تمدید چهار ماهه توافق ژنو، گزارش اخیر آژانس در بیست‌ونهم تیرماه امسال پایبندی تهران به تعهدات خود در قبال توافق ژنو را نشان می‌دهد.سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، دومین سفر وی در دولت یازدهم است. آمانو آبان ماه سال گذشته نیز، به فاصله کمی از مذاکرات سه روزه ایران و گروه 1+5 در ژنو که به دلیل سرسختی‌های فرانسه بی‌نتیجه ماند، به تهران سفر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها