گفت‌وگو با جوانی که دوستش را کشت

جنایت، پایان شوخی ساده

همسر مقتول چندی پیش با لباس مردانه، پدر و برادر عامل جنایت را کشته بود

دستگیری قاتل انتقامجو

مردی که به قصد انتقام قتل پدر و برادرش به دست زن عمویش، عموی خود را در سال 90 به قتل رسانده بود در مخفیگاهش دستگیر شد.
کد خبر: ۷۰۵۸۱۴

به گزارش پلیس آگاهی تهران، ساعت 22 و 30 دقیقه بیست و دوم بهمن سال 90، یکی از اهالی فشافویه هنگام بازگشت به محل سکونتش با دیدن یک دستگاه خودروی پرادو رها شده در بیابان‌های منطقه و نزدیک شدن به آن، با جسد مردی میانسال روبه‌رو می‌شود که نزدیکی خودرو رها شده بود.

با اعلام خبر کشف جسد به کلانتری 176 حسن‌آباد، مأموران در محل حاضر و در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، مقتول با ضربات متعدد چاقو به ناحیه گردن، سینه و شکم به قتل رسیده و روی خودروی پرادو نیز آثار اصابت چند گلوله دیده می‌شد.

با دستور رئیس شعبه 101 دادگاه جزایی فشافویه، پرونده برای رسیدگی در دستور کار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با شناسایی هویت مقتول به نام یاور چهل و هشت ساله، کارآگاهان در تحقیقات اطلاع یافتند همسر مقتول به علت ارتکاب دو فقره قتل برادر و برادرزاده همسرش، دستگیر و در زندان به سر می‌برد. بررسی پرونده همسر مقتول نشان داد که وی اردیبهشت سال 90 و طی تیراندازی در شهرک قائمیه، اقدام به قتل برادر و برادرزاده شوهرش کرده و پس از 15 روز، دستگیر و روانه زندان شده است.

با اطلاعات به دست آمده و احتمال ارتکاب جنایت با انگیزه انتقامگیری، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت اعضای خانواده مقتولان جنایت سال 90 به اسلامشهر رفته و اطلاع یافتند برادرزاده مقتول به نام علیرضا، همزمان با کشف جسد یاور در فشافویه ناپدید شده است.

یکی از بستگان نزدیک علیرضا پس از اطلاع از قتل، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: علیرضا روز بیست‌ودوم بهمن خودروی سواری پژو 405 مرا امانت گرفت و پس از گذشت چند ساعت خودرو را پس داد، اما از همان تاریخ ناپدید شد و ما و دیگر اعضای خانواده و بستگان هیچ اطلاعی از وی نداریم.

با انتقال خودروی پژو 405 به پلیس آگاهی و انجام بررسی‌های فنی پلیسی و به دست آمدن دلایل علمی، کارآگاهان اطمینان یافتند که از این خودرو در ارتکاب جنایت و قتل مقتول استفاده شده است.

با توجه به دلایل و شواهد و قطعی شدن ارتکاب جنایت توسط برادرزاده مقتول، دستگیری علیرضا در دستور کار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه علیرضا در شهرستان آستانه‌اشرفیه شدند. بلافاصله نیابت قضایی صادر و سرانجام کارآگاهان بیست و دوم مرداد موفق به دستگیری علیرضا در شهرستان آستانه‌اشرفیه شدند.

متهم پس از دستگیری گفت: چند سال پیش در رستوران یاور مشغول به کار بودم تا این که به واسطه برخی اختلافات، عمویم مرا از رستوران اخراج کرد. تصمیم به گرفتن حق و حقوق خود گرفتم و همین موضوع و اختلافات خانوادگی پیش از آن، باعث شد تا اختلافات بین دو خانواده شدت پیدا کند، تا این که زن عمو (همسر یاور) اقدام به کشتن پدر و برادرم کرد. از همان زمان تصمیم به انتقام گرفتم و یک قبضه سلاح کمری تهیه کردم و مدتی عمویم را تحت نظر داشتم تا این که روز حادثه تصمیم به کشتن وی گرفتم.

وی تصریح کرد: خودروی یکی از بستگان را به امانت گرفته و پس از خروج عمویم از محل کارش، او را تعقیب کردم. در جاده‌های فرعی فشافویه بود که به لاستیک‌های خودروی وی تیراندازی کردم تا متوقف شد. در حالی که گلوله‌های سلاح تمام شده بود با عمویم درگیر شدم و با چند ضربه قمه او را به قتل رسانده و از محل متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: با اعتراف متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شد و متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها