یکی از رکوردهای جهانی که همیشه مورد توجه قرار دارد، رکورد «کوتاه‌ترین»هاست. هم‌اکنون رکورد کوتاه‌ترین مرد جهان در اختیار مردی نپالی به نام «چاندرا بهادر» است. او که 6/54 سانتی‌متر قد دارد، ادعا می‌کند هفتاد و دو ساله است.
کد خبر: ۷۰۵۲۰۳

وزن این مرد 14.5 کیلوگرم است. البته مردی دیگر که هموطن بهادر است، ادعا می‌کند عنوان کوتاه‌ترین مرد جهان باید به او اعطا شود. این مرد هفتادوسه ساله که ماستر نائو نام دارد، 40.6 سانتی‌متر قد دارد اما قد او به تائید رسمی نمایندگان گینس نرسیده است و به همین دلیل بهادر هنوز یکه‌تازی می‌کند. ماستر می‌گوید: از این‌که قد کوتاه هستم اصلا احساس ناراحتی نمی‌کنم. من خیلی راحت با مردم ارتباط برقرار می‌کنم و اتفاقا دوست دارم آدم‌های زیادی را ببینم و با آنها در ارتباط باشم.به هر حال قد من همین اندازه است و کاری نمی‌توانم بکنم. باید این واقعیت را بپذیرم و با آن راحت باشم.

جیوتی آمگ نیز کوتاه‌ترین زن دنیاست. او که متولد شانزدهم دسامبر 1992 است، فقط 62.8 سانتی‌متر قد دارد. جیوتی می‌گوید: وقتی بچه بودم خیلی برایم سخت بود از خانه بیرون بروم. دلم نمی‌خواست به مدرسه بروم یا مردم را ببینم اما والدینم به من می‌گفتند باید با جهان روبه‌رو شوم. از وقتی رسانه‌ها سراغم آمدند، اعتماد به نفس خودم را به دست آوردم و الان بدون هیچ مشکلی می‌توانم زندگی معمولی داشته باشم.

در ایران نیز مردی میانسال به نام حسین پرکاس عنوان کوتاه‌ترین را به خود اختصاص داده است. حسین که 58 سانتی‌مرد قد دارد، از اهالی مرودشت است. او نیز مردی خوش‌برخورد است با دیگران ارتباط خوبی برقرار می‌کند و زندگی سالم و شادی دارد. او برای اهالی مرودشت چهره‌ای شناخته شده است و همه از وی به نیکی یاد می‌کنند و او را مردی خوش‌اخلاق می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها