معاون صدای رسانه ملی در دومین روز از جشنواره «زیر چتر لبخند» که به رادیو ایران اختصاص داشت، گفت: خنداندن مردم کار سختی است، اما خندیدن باید تبدیل به فرهنگ شود و برنامه‌سازان رادیو توانستند گام‌های موثری در این زمینه بردارند.
کد خبر: ۷۰۵۱۰۷
علیرضا خمسه: رادیو می تواند دل‌ها را تسخیر کند

دومین روز از جشنواره زیر چتر لبخند که به رادیو ایران اختصاص داشت روز دوشنبه با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا، حمید شیخ محمدی مدیر رادیو ایران، محمد صادق رحمانیان مدیر رادیو صبا، مدیران و برنامه‌سازان و مخاطبان رادیو ایران در سالن کوثر سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمید شیخ محمدی، مدیر شبکه رادیویی ایران و متولی جشنواره گفت: از همه هنرمندان حاضر در جمع و بخصوص هنرمندان جمعه ایرانی و کوی نشاط تشکر می‌کنم که با هنرنمایی خود لحظات شادی را برای مردم و مخاطبان رقم می‌زنند.

در ادامه، محمدحسین صوفی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران ضمن خوشامدگویی به همه مخاطبان و هنرمندان گفت: روز دوم جشنواره به همت رادیو ایران برگزار شد. عده‌ای رادیو ایران را پدر و گروهی مادر شبکه‌های رادیویی می‌دانند که جا دارد از همکاران این شبکه رادیویی برای برگزاری این گردهمایی و اهتمام جدی در تولید و پخش برنامه‌های طنز و شادی‌آفرین تشکر کنم.وی افزود: افتخار رادیو این است که در همه عرصه‌ها حضور دارد. به تعبیر دیگر رادیو به عنوان رسانه تاثیرگذار و فرهنگی همیشه تلاش کرده در همه عرصه‌ها حضوری فعال داشته باشد.

صوفی طنز و ایجاد فضایی بانشاط را یکی از مهم‌ترین وظایف رادیو دانست و گفت: برای ترویج فضای شاد در جامعه، رادیو باید برنامه‌های مفرح خود را در قالب طنز و فکاهی پخش کند. مردم در همه زمان‌ها به برنامه‌های شاد نیازمندند. خوشبختانه تولید برنامه‌های طنز در رادیو افزایش یافته است.

معاون صدا در ادامه با اشاره به این‌که مردم ایران بافرهنگ هستند وخنداندن آنان کار سختی است، تصریح کرد: خندیدن باید تبدیل به یک فرهنگ شود و برای رخ‌دادن این اتفاق رادیو وظیفه خود می‌داند که برنامه‌های شادی‌آفرین را در قالب برنامه‌های طنز تولید کند که خوشبختانه شبکه‌های رادیویی مسیر رو به رشدی را آغاز کرده‌اند. رادیو صبا هم فضایی فراهم کرده تا برنامه‌سازان فعال در حوزه طنز با آرامش خاطر به تولید محتوا بپردازند.

توان تسخیر دل‌ها را دارید

در ادامه این مراسم، علیرضا خمسه که مهمان ویژه این برنامه بود، گفت: سال‌های دور با رادیو همکاری داشتم. رادیو توان تسخیر دل‌ها را از طریق گوش دارد. اینجا هنرمندان بزرگسال به اجرای نمایش‌های طنز برای کودکان می‌پردازند که بچه‌ها با شنیدن صدای آنها فکر می‌کنند که عده‌ای کودک پشت میکروفن قرار دارند و نمایش‌ها را اجرا می‌کنند. ما هم وقتی بچه بودیم چنین فکر می‌‌کردیم؛ ولی الان می‌بینم همه بزرگسال هستند.

در این مراسم از هنرمندانی چون عباس محبی، رضا عبدی، منوچهر آذری، سعید توکل، تورج نصر، ناهید امیریان، مهدی صباغی، اردشیر منظم و علیرضا جاویدنیا، ناهید امیریان بازیگر و مدیر دوبلاژ سیما و سعید توکل نویسنده، سردبیر و تهیه‌کننده «جمعه ایرانی» قدردانی شد.

در پایان مراسم نیز از برگزیدگان حوزه طنز، غلامرضا عزتی برای برنامه «یک روز خط خطی» از رادیو صبا، امیرعباس اشرف تهیه‌کننده برنامه «کوی نشاط»، شاهرخ باقری‌نژاد نویسنده برتر برنامه دلخنده از شبکه ایران، عباس محبی و نگین خواجه نصیر بازیگر قدردانی شد.در بخش گوینده برتر علیرضا جاویدنیا برای برنامه «نسخه‌های خط خطی» و علیرضا آزادگان مهر برای برنامه «کوی نشاط» حائز رتبه برتر شدند.

در بخش‌های «نمایش»، «طنز تعامل محور با شنونده» و بخش مسابقه‌ای برنامه‌های طنز نیز به ترتیب میرطاهر مظلومی از رادیو نمایش، محمد عیوضی از شبکه صبا و سعید توکل تهیه‌کننده جمعه ایرانی از رادیو ایران توانستند رتبه برگزیده را به خود اختصاص دهند. (روابط عمومی رادیو ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها