کارشناس ادیان و مذاهب:

خلیفه داعش یهودی است

با شدت گرفتن درگیری‌ها میان گروه تروریستی داعش و نیروهای پیشمرگه کرد در مناطق نزدیک به اربیل، مقامات محلی در این شهر اقلیم کردستان عراق نیروهای اضافی را از شهر سلیمانیه برای تقویت نیروهای پیشمرگه در برابر گروه تروریستی داعش فراخواندند.
کد خبر: ۷۰۳۶۷۷

به گزارش واحد مرکزی خبر، این درخواست پس از آن مطرح شد که گروه‌های تروریستی به مرزهای اقلیم کردستان نزدیک شده‌اند. تدابیر امنیتی در اقلیم کردستان شامل فیلتر شدن پایگاه‌های اجتماعی با هدف جلوگیری از شایعه‌پراکنی در این پایگاه‌هاست.

گفته می‌شود جنگجویان داعش پس از عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگه، خود را به منطقه مخمور در مرز اقلیم کردستان رساندند.در مقابل این پیشروی‌ها، نیروهای مبارزه با تروریسم از شهر سلیمانیه به سمت اربیل حرکت کردند تا به نیروهای پیشمرگه در مرز اربیل کمک کنند.در همین حال، فواد حسین، رئیس دفتر ریاست اقلیم کردستان در کنفرانسی خبری که با هوشیار زیباری، وزیر خارجه برکنار شده عراق در اربیل داشت، اعلام کرد: 150‌پیشمرگه‌ در جریان درگیری‌ها با داعش کشته شده‌اند. بنا به اعلام فواد حسین، تعداد زخمی‌شدگان نیروهای پیشمرگه در جریان این درگیری‌ها به صد نفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: داعش سد موصل را تحت تصرف خود درآورد تا از این طریق به مناطق حساس در نزدیکی کردستان برسد و اذعان می‌کنیم که سلا‌ح‌های داعش بسیار پیشرفته‌تر از سلاح‌های پیشمرگه‌هاست و این اقدام به دلیل آن است که آنها سلاح‌های نیروهای عراقی را تحت تصرف خود درآورده و پول‌های زیادی به دست آنها رسیده است.

یکی از مشکلات این روزهای عراق، مساله ایزدی‌های شهر سنجار است که طی چند روز گذشته و پس از حمله داعش به آنجا، به کوه‌های اطراف گریخته‌اند.در همین راستا، ویان دخیل، نماینده زن جامعه ایزدی‌ها در پارلمان عراق گفت: پیشروی‌های داعش باعث شده ده‌ها هزار عراقی از جمله شمار زیادی از ایزدی‌ها بدون آب و غذا سر به کوه‌های سوزان منطقه بگذارند. وی اعلام کرد: برای نجات ایزدی‌ها در عراق فقط یک یا دو روز دیگر زمان باقی است. از سوی دیگر، رسانه‌های خبری، جزئیات بیشتری از حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش را منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، پنتاگون در بیانیه‌ای که بعدازظهر جمعه منتشر شد، آورده بود: دور دوم حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی به‌صورت موفقیت‌آمیز برای از میان برداشتن تروریست‌های داعش صورت گرفت و یک کاروان متشکل از هفت خودروی متعلق به داعش منهدم شد و مواضع این تروریست‌ها با استفاده از بمباران هوایی از بین رفت.در این بیانیه آمده است: جنگنده‌های آمریکایی یک بمب لیزری هدایت شونده را بر مواضع داعش انداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها