کارشناس ادیان و مذاهب:

خلیفه داعش یهودی است

آنچه در منطقه می‌گذرد

غرب آسیا (خاورمیانه) در روزهای اخیر شاهد نابسامانی و ناآرامی‌های گسترده‌ای بوده به گونه‌ای که نقطه​ای را نمی‌توان یافت که در آن جنگ و کشتار مشاهده نگردد.
کد خبر: ۷۰۳۹۳۹
آنچه در منطقه می‌گذرد

در لبنان گروهک تروریستی داعش حملات گسترده در منطقه عرسال داشته است در سوریه تروریست‌ها در مناطقی همچون دیروالزوحه به ربایش دختران و زنان پرداخته در حالی که در حملات تروریستی خمپاره‌ای به دمشق ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند. در عراق نیز از یک سو داعش حملات گسترده‌ای را به موصل و به ویژه مناطق کردنشین و البته ایزدی‌ها و مسیحی‌ها داشته‌ که ده‌ها کشته و زخمی و هزاران آواره بر جای گذاشته است. برخی منابع از پاکسازی قومی در این مناطق برای تبدیل آن به مناطق کردنشین خبر داده‌اند در حالی که داعش همچنان به کشتارها ادامه می‌دهد.

در افغانستان نیز در کنار تقابل‌های سیاسی میان کاندیداهای ریاست جمهوری و حملات طالبان، جان‌کری وزیر خارجه آمریکا نیز راهی این کشور شده تا به اصطلاح برای برقراری ثبات سیاسی تلاش کند.

از مصر نیز خبر می‌رسد که درگیری و تحرکات گروه‌های موسوم به تروریست​ها در سینا شدت گرفته است. در لیبی نیز شاهد تشدید درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی و دولت متزلزل مرکزی می‌باشیم هر چند که بحران‌های امنیتی در منطقه امری سابقه‌دار و قدیمی است، اما این سئوال مطرح است که چرا در مقطع کنونی این حملات تشدید شده و چه اهدافی در ورای آن پیگیری می‌شود؟

پیش از پاسخ به این پرسش باید به این امر توجه داشت که محور همه این ناآرامی‌ها داعش است. داعش که به اذعان هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا ساخته سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برای تغییر ژئوپلتیک منطقه است، با توجه به این حقیقت می‌توان گفت که شدت گرفتن جنایات داعش برگرفته از اهداف و منافع آمریکا در منطقه است چنانکه جان‌کری وزیر امور خارجه و اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند.

امنیت و منافع رژیم صهیونیستی اولویت برنامه‌های آنان را تشکیل می‌دهد. در مقطع کنونی رژیم صهیونیستی با دو چالش مهم مواجه شده است نخست آشکار شدن شکست این رژیم در برابر مقاومت غزه است و دوم آنکه توجه جهانیان به جنایات رژیم صهیونیستی می‌رود تا شرایط را برای محاکمه این رژیم در مجامع جهانی رقم زند. رفتارهای داعش نشان می‌دهد که آمریکا با استفاده از این گروهک تروریستی تلاش دارد تا اولویت منطقه و جهان را از مقابله با رژیم صهیونیستی به مقابله با داعش تغییر دهد. به عبارتی آمریکا به دنبال انحراف افکار عمومی از شکست و جنایات این رژیم است که محور آن را معطوف‌سازی توجهات به داعش تشکیل می‌دهد چنانکه روز جمعه اوباما برای نخستین‌بار با تهدید دانستن داعش دستور حمله هوایی به عراق را صادر کرد.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها