دبیر سندیکای صنایع کنسرو از تقلبی بودن 99 درصد از آبلیموهای موجود در بازار خبر داد.
کد خبر: ۷۰۲۹۱۱
99  درصد آبلیموهای موجود در بازار تقلبی است

به گزارش ایسنا، محمد میررضوی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین سازمان غذا و دارو و کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران توضیح داد: آبلیموهایی که اکنون مصرف می‌کنیم به جز موارد استثنایی که خودشان در منازل تولید می‌کنند 99 درصد تقلبی بوده و آبلیموی طبیعی در بازار بسیار کم است که متاسفانه این وضع باعث شده سود سرشاری نصیب متقلبان شود.

وی با اشاره به این‌که بهترین کنسرو تن ماهی دنیا تولید کشور تایلند است، اظهار کرد: این کنسرو در داخل ترکیبی از آب و روغن قرار دارد و البته سازمان استاندارد هنوز استاندارد آن را تائید نکرده است. این کنسرو بسیار بهتر از کنسروهای کنونی است که در آنها روغن مایع وجود دارد و متاسفانه برخی به اشتباه فکر می‌کنند روغن داخل کنسرو تن ماهی همان روغن ماهی بوده و آن را مصرف می‌کنند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو افزود: ترکیب آب و روغن در کنسرو تن ماهی اولا باعث می‌شود از دورریز حجم زیادی روغن بدون هیچ مصرف خاصی جلوگیری شود و ثانیا با کاهش نقطه جوش کنسرو هنگام گرم کردن آن در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

میررضوی گفت: پیشنهاد ما این است که هرچه زودتر استاندارد مربوط به کنسرو تن ماهی اصلاح شده و استاندارد بهترین کنسرو تن ماهی دنیا مورد تائید قرار بگیرد زیرا این کار هم به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود و هم باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش مصرف روغن در کشور خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها