اعضای باندی که با تعقیب مرد طلاساز چند کیلو طلا و جواهر او را سرقت کرده‌اند تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۰۲۲۰۳
سرقت چند کیلو طلا و جواهر از سوی سارقان موتورسوار

به گزارش پلیس آگاهی تهران، اسفند سال گذشته فردی با حضور در کلانتری 112 ابوسعید مدعی شد توسط چند نفر و با تهدید چاقو و سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته و کیف حاوی مقادیر زیادی طلا و جواهر به ارزش چند صد میلیون تومان از او سرقت شده است.

در پی این شکایت و دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده در دستور کار ماموران اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده که در زمینه ساخت طلا و جواهر فعالیت دارد، به کارآگاهان گفت: هنگام عصر و پس از خرید مقادیری طلا و جواهر از بازار سبزه‌میدان، قصد داشتم آنها را برای ساخت مجدد به شهرستان بفرستم. در مدت حضور در بازار سبزه‌میدان، طلا و جواهر خریداری شده را به گونه‌ای داخل یک کیف قدیمی قرار داده بودم که به تصور خودم اگر آن کیف را کنار خیابان نیز می‌گذاشتم بواسطه کهنگی و فرسودگی، کسی به آن توجه نمی‌کرد.

شاکی اضافه کرد: با اطمینان از این که تمامی نکات ایمنی در خصوص نحوه انتقال طلا و جواهر را رعایت کرده‌ام، به خیابان وحدت اسلامی، زیر پل ابوسعید آمدم و منتظر آمدن اتوبوس شهری شدم.

وی ادامه داد: دقایقی بعد چهار سرنشین دو دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 به من حمله‌ور شده و با ضرب و جرح شدید، اقدام به سرقت کیف دستی حاوی چند کیلو طلا و جواهر به ارزش چند صد میلیون تومان کردند.

شناسایی تصویر

بنابر اظهارات مالباخته، کارآگاهان اداره هجدهم با اطمینان از نحوه شناسایی مالباخته به شیوه زاغ‌زنی از سوی سارقان، به بازار سبزه‌میدان رفته و با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی یکی از چهار سارقی شدند که به گفته مالباخته، وی یکی از چهار سارق موتورسوار بوده است.

تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مختلف مدار بسته فرد شناسایی شده از سوی مالباخته را نشان می‌داد که در طول حضور چند ساعته وی در بازار، اقدام به زاغ زنی کرده و در تمامی این مدت او را زیر نظر داشته است.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی یکی از سارقان، دستور انتشار تصویر وی از سوی مقام قضایی صادر شده است. از شهروندانی که موفق به شناسایی صاحب تصویر شدند خواسته می‌شود اطلاعات خود درباره محل‌های تردد، مخفیگاه و اقدامات مجرمانه متهم را از طریق شماره تلفن‌های 51055518، 51055616 و 51055617 در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها