نگهبان زیرک وقتی پی برد سارقان از محل کارش سرقت کرده و همکارش را نیز بی‌هوش کرده‌اند، در نقش یک روح ظاهر شد و با ترساندن سارقان آنها را به دام انداخت.
کد خبر: ۷۰۳۸۷۰
روح نگهبان در تعقیب سارقان

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش نگهبان یک کارگاه در حومه غرب تهران، مشاهده کرد دو نفر وارد کارگاه شده و با بستن دست و پای یکی دیگر از نگهبان‌ها، حدود دو تن مس را در یک کامیون بارگیری کرده و نگهبان بی‌هوش را نیز به کامیون منتقل کرده‌اند.

مرد نگهبان فکری به ذهنش رسید و با یک چوبدستی و پارچه‌ای سفید خود را به کامیون رساند و پیش از آن که سارقان محل را ترک کنند، سوار خودرو شد.

پس از طی مسافتی سارقان که متوجه سروصدا از درون کامیون شدند، خودرو را متوقف کردند و یکی از آنها به سمت عقب خودرو رفت تا علت صدا را بیابد.

مرد نگهبان وقتی متوجه توقف کامیون شد، بلافاصله پارچه سفیدی را که همراه داشت روی سرش انداخت و چوبدستی را به دست گرفت. وقتی مرد سارق در کامیون را باز کرد به گمان این که مرد نگهبان مرده و این روح اوست، وحشت کرده و پا به فرار گذاشت.

مرد نگهبان که سرتا پا سفیدپوش شده بود، از خودرو پیاده شد و به تعقیب سارقان پرداخت. دزدها شوکه شده و در حال فرار بودند که با ضربه‌های چوبدستی نگهبان بی‌هوش شدند.

سارقان وقتی به هوش آمدند، خود را با دست و پای بسته در اتاقک سرایداری همان محلی یافتند که از آنجا سرقت کرده بودند.

دقایقی بعد ماموران انتظامی با اعزام به محل، سارقان را به مرکز پلیس منتقل کردند.

در مرحله بعدی تحقیقات از متهمان آنها به دزدی محموله مس و نیز ربودن و بی‌هوش کردن مرد نگهبان اعتراف کردند.

یکی از سارقان درباره نحوه دزدی گفت: مدت کوتاهی در این کارگاه کار می‌کردم و از ورود و خروج کارگران و نگهبان‌ها اطلاع داشتم؛ اما به دلیل این‌که یک بار مقدار کمی از ضایعات مس در کارگاه را به سرقت برده بودم، از آنجا اخراج شدم. چند ماه با جمع‌آوری ضایعات و فروش آن هزینه زندگی‌ام را تامین می‌کردم تا این که با مرد میانسالی که دزد سابقه‌داری بود، آشنا شدم.

متهم اضافه کرد: او وقتی متوجه شد، من پیش از این در یک کارگاه کار می‌کردم و از آنجا اخراج شده‌ام، به من پیشنهاد دزدی از محل کار سابقم را داد، بنابراین من هم برای این‌که از کارفرمای سابقم انتقام بگیرم با او همراه شدم.

در پی اعتراف متهم و همدستش، از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران، برای دو متهم پرونده قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از این دو سارق ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
افرین به این تدبیر به موقع
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها