مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح هم کدسازی، دو میلیون و 182 هزار شماره تلفن ثابت از دیشب در این استان تغییر یافته است.
کد خبر: ۶۹۹۱۶۶
شماره های تلفن ثابت خراسان رضوی تغییر کرد

علی ملک جعفریان امروز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این چارچوب به اول شماره های تلفن ثابت در مشهد، طرقبه، شاندیز، سرخس، کلات، رضوی، فریمان، گلبهار و ملک آباد «رقم 3» افزوده شده است.

وی گفت: همچنین به اول شماره های تلفن ثابت در قوچان، جغتای، نیشابور، جوین، سبزوار، خوشاب، فیروزه، درگز و چناران «رقم 4» اضافه شده است.

ملک جعفریان همچنین از اضافه شدن «رقم 5» به اول شماره های تلفن ثابت در تربت حیدریه، تربت جام، گناباد، کاشمر، خواف، تابیاد، بجستان، بردسکن، باخرز، فیض آباد، خلیل آباد، رشتخوار و زاوه خبر و افزود: در برخی از شهرستانها چند رقم از شماره های تلفن تغییر یافته که مشترکان می توانند برای اطلاع از آن با شماره 8070 تماس بگیرند.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی همچنین گفت: با اجرای «طرح هم کدسازی» پیش شماره این استان نیز از 0511 به 051 تغییر کرد و تماس از داخل استان به شهرستان های زیر پوشش استان نیز دیگر نیاز به گرفتن کد ندارد.

وی تاکید کرد: شماره تلفن های خدماتی سه رقمی مانند 115، 110 و 125 با اجرای طرح هم کدسازی تغییر نکرده اند.

ملک جعفریان افزود: هزار و 300 هزار از شماره های تلفن تغییر یافته در استان خراسان رضوی مربوط به شهر مشهد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی افزود: اقدامات مربوط به هم کد سازی تلفن از ساعت 22 دیشب در هزار و 120 مرکز مخابراتی مستقر در استان خراسان رضوی در حال اجرا است.

وی همچنین گفت: بروز اشکالات و اختلالات در اجرای این کار بزرگ طبیعی است زیرا باید تمامی نرم افزارها و سخت افزارها به روز رسانی شوند و اپراتورها مانند همراه اول و ایرانسل خودشان را با این سامانه سازگار کنند.

ملک جعفریان افزود: با این حال اجرای طرح هم کد سازی که از شب گذشته در خراسان رضوی اجرا شد با کمترین اختلال و مشکل همراه بوده و اشکالاتی مانند مشغولی و یا اختلال در شماره گیری نیز طی چند روز آینده بطور کامل رفع می شود.

وی گفت: با وجود اطلاع رسانی گسترده که در ماههای اخیر در رسانه ها و جراید برای هم کد سازی صورت گرفت این موضوع از نظر برخی از دستگاههای اجرایی و یا مردم مغفول مانده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی افزود: از این پس شماره های تلفن ثابت در خراسان رضوی هشت رقمی شده و تماس از یک نقطه به نقطه دیگر در داخل استان نیز نیاز به گرفتن کد ندارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها