بالگردهای امدادی فقط از طلوع صبح تا غروب خورشید در خدمت اورژانس‌ هستند

امداد هوایی و موتوری در «اورژانس»

استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در جهت اجرای برنامه تحول نظام سلامت به اورژانس هوایی مجهز شدند
کد خبر: ۶۹۸۸۹۱
تجهیز 3 استان به اورژانس هوایی

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این‌باره گفت: با توافق صورت گرفته بین این دانشگاه و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، «پایگاه اورژانس هوایی» از امروز آغاز به کار می‌کند.

جهانبین حسن‌خانی با بیان این‌که نیروهای اورژانس در پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان مستقر می‌شوند، افزود: ده فروند بالگرد برای پایگاه اورژانس هوایی در نظر گرفته شده است. از این پس بیماران مشمول امداد هوایی با بالگرد به مرکز پزشکی فوق تخصصی الزهرا(س) در شهر اصفهان انتقال می‌یابند.

وی موارد اورژانس هوایی را نیاز فوری بیمار به خدمات فوق تخصصی در مکان‌های فاقد پزشک فوق تخصص و امدادرسانی به بیماران اورژانسی در مکان‌های صعب‌العبور، دورافتاده و برفگیر عنوان کرد.

وی درباره تامین سوخت برای بالگردها تصریح کرد: تا یک ساعت و نیم پرواز مشکلی برای تامین سوخت وجود ندارد، اما اگر زمان رفت و برگشت پرواز بیشتر از این باشد، لازم است که تمهیداتی برای سوخت‌رسانی صورت گیرد.

وی با بیان این‌که این مساله ممکن است بیشتر برای نقاطی مانند خور و بیابانک یا استان یزد پیش آید، افزود: مقرر شد که سوخت این بالگردها از اصفهان تامین شود.

وی با اشاره به تاکید دولت یازدهم بر خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم گفت: ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در بحث کرامت بیماران و نجات جان انسان‌ها تاثیر بسزایی دارد‌. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها