اگر قصد تغییر شغل و استعفا از موقعیت شغلی کنونی خود را دارید باید تمام تلاش خود را بکنید تا به بهترین نحو ممکن محل کار فعلی خود را ترک کنید.
کد خبر: ۶۹۸۰۴۸
کارهایی که باید قبل از استعفا از شغل انجام دهید

استعفا دادن از شغل حتی اگر در بهترین شرایط ممکن هم باشید، کاری سخت و مشکل است.

موقعیت مناسب‌تر، درآمد بیشتر، ساعات کاری بهتر و بسیاری از مسائل دیگر می‌تواند دلیل استعفای شما از شغل کنونی و رفتن به موقعیت شغلی جدید باشد اما در هر صورت باید تمام تلاش خود را انجام دهید که شغل کنونی خود را به بهترین شرایط ممکن ترک کنید.

«آنت ریچموند» از متخصصین به‌ کارگیری نیرو و استخدام می‌گوید: ممکن است بعد از استخدام متوجه شوید که در شغل جدید به توصیه نامه از شغل قبلی احتیاج دارید و یا به نحوی باید به محل کار قبلی خود مراجعه کنید بنابراین باید همیشه حواستان به شرایط و نحوه استعفا باشد.

در صورتی که قصد ترک شغل فعلی خود را دارید پیشنهاد می‌شود موارد زیر را قبل از هر اقدامی در نظر بگیرید.

از خودتان مراقبت کنید

قبل از اینکه اقدام به استعفا و ترک شغل کنید، قرارداد کاری و مفاد آن را به خوبی مطالعه کرده و در نظر بگیرید.

گاهی اوقات قوانین و قراردادهایی که بین شما و کارفرما در ابتدا مقرر شده ممکن است مانع فعالیت‌های شما در خارج از شرکت و محل کار جدید تا زمانی خاص باشد.

در این صورت طبق قوانین باید جریمه‌هایی را بابت ترک کردن شغل بپردازید. در برخی موارد طرف قرارداد شما ممکن است بر علیه شما و یا حتی شرکت جدیدی که قصد استخدام شما را دارد شکایت کند.

پاداش خود را دریافت کنید

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها مقادیری را به عنوان پاداش به منظور تشویق کارکنان خود در نظر می‌گیرند. در صورتی که پاداش مورد نظر را مطالبه نکنید، کارفرما نیز ممکن است در هنگام پایان همکاری حرفی از آن به میان نیاورد البته باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که بسیاری شرکت‌ها قوانین و سیاست‌های مخصوص به خود را در مورد پاداش‌ها و نحوه اعطای آن‌ها دارند بنا بر این قبل از هر اقدامی نگاهی به این قوانین در محل کار خود داشته و شرایط خود را در مورد دریافت پاداش برسی کنید.

قبل از هرکس به رییستان بگویید

مهم نیست روابط شما با رییس و یا همکارانتان تاکنون چگونه بوده است، مهم این است که قبل از هرکسی به رییستان بگویید که قصد ترک و استعفا از موقعیت شغلی خود را دارید. اگر کارفرما و یا رییس شما در مورد استعفا و استخدام شما در شرکتی جدید از شخصی غیر از شما خبر بگیرد، عواقب کار ممکن است به ضرر شما باشد.

همچنین زمانی که قصد صحبت کردن با رییس و کارفرمای خود در مورد ترک شغل و استعفا را دارید از گفتن جزئیات زیاد پرهیز کنید و دلایل خود را برای ترک شغل باصداقت بگویید.

زمانی که در مورد دلایل ترک شغل خود صحبت می‌کنید فرصت خوبی برای مطرح کردن نارضایتی‌ها و شکایات خود از مدت‌زمان حضورتان در شرکت مورد نظر نیست.(بازار خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها