عضو شورای رقابت خبر داد

کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت خودرو

رئیس کمیته تحقیق وتفحص از صنعت خودرو:

مجلس زیر بار قیمت تحمیلی خودرو نمی‌رود

رئیس کمیته تحقیق وتفحص از صنعت خودرو کشوراعلام کرد که وزیر صنعت معدن وتجارت تعیین قیمت های جدید خودرو از سوی شورای رقابت را منصفانه می‌داند ولی مجلس زیر بار قیمت گذاری تحمیلی نمی‌رود.
کد خبر: ۶۹۶۵۳۳
مجلس زیر بار قیمت تحمیلی خودرو نمی‌رود

علی علیلو نماینده شبستر در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه مجلس به شدت پیگیر مباحث مربوط به افزایش قیمت خودرو است افزود: قرار است رئیس شورای رقابت طی روزهای آینده در کمیسیون صنایع ومعادن حاضر شود و استدلال خود را برای افزایش قیمت ارائه کند.

وی با بیان اینکه مقرر شده با توافق کمیسیون صنایع و معادن نامه‌ای به رئیس جمهور در این زمینه نوشته شود گفت: توصیه مجلس به دولت این است که جلوی گرانی‌ها گرفته شود ضمن اینکه مسئولین دولتی هم صحبت از مهار گرانی و تورم می‌کنند در حالی که شاهد افزایش قیمت خودرو و حتی لبنیات هستیم و این چیزی نیست که مردم انتظارش را از دولت داشته باشند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مورد تبانی نانوشته افزایش قیمت میان خودروسازان با شورای رقابت افزود:البته این حرف و سخن ها به ما گفته شده که چنین افزایش قیمتی جنگ زرگری و تبانی پشت پرده است ولی به نظر می‌رسد این صحبت درحد شایعه باشد واین تعبیر و برداشت‌ها نمی‌تواند صحت داشته باشد.

وی افزود:‌مجلس اعتقادی به تثبیت قیمت خودرو در شرایط فعلی ندارد چون بازار این وضعیت را نپذیرفته و در رکود کامل بوده و معاملات پایین، ثابت کننده چنین صحبتی است.

علیلو گفت:اگر چه خودرو سازان با ژست هایی اعلام می‌کنند که قیمت ها تثبیت شده اما مجلس این ارقام را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت حتی اگر دولت بخواهد اجباری در این زمینه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
۰
۰
به نظرم حرفای مجلس مصلحت اندیشی بیش نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
۰
۰
دولت با مردم صادق باشد
رامتین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
۰
۰
خودورسازان كه دارند با قیمت جدید محصولشون رو می فروشند.

نیازمندی ها