یک: فردا آخرین بازی جام جهانی هم برگزار و پرونده این دوره از جام جهانی بسته می‌شود، در مقابل پرونده بررسی کیفیت پوشش این مسابقات از سوی رسانه‌های مختلف گشوده می‌شود. امسال شبکه‌های مختلف صداوسیما در یک برنامه‌ریزی گسترده توانستند بخوبی بازی‌های جام‌جهانی را پوشش دهند، گزارش و تحلیل کنند و با دست‌اندرکاران و کارشناسان زبده در طول مسابقات گفت‌وگو کنند.
کد خبر: ۶۹۴۸۷۱

به نظر می‌رسد این دوره از مسابقات جام جهانی برای صداوسیما تجربه گرانبهایی بود که به مدد آن می‌تواند در سال‌های آینده برنامه‌های باکیفیت‌تری به آنتن پخش بسپارد، گرچه باید اذعان کرد که برخی از برنامه‌هایی که امسال در این زمینه ساخته شدند، از کیفیت قابل قبولی برخوردار بودند به طوری که گاه تصور این‌که شاهد دستپخت برنامه‌سازان وطنی هستیم، مشکل بود. مهم‌ترین ویژگی برنامه‌های این دوره جام جهانی وجود یک برنامه‌ریزی مشخص و تقسیم کار صحیح بین شبکه‌های مختلف صداوسیما بود که همین امر، دست مخاطب علاقه‌مند به بازی‌های جام جهانی را برای تماشای بی‌دغدغه بازمی‌گذاشت، از آن گذشته تهیه‌کنندگان این برنامه‌ها بخوبی دریافته بودند که چاشنی برنامه‌هایشان از جمله مسابقه پیامکی و رنگ و لعاب دادن به دکور و گرافیک برنامه و نیز نحوه تعامل با مخاطب را هم لحاظ کنند و از این نظر باید گفت امسال یکی از متفاوت‌ترین سال‌ها در نحوه پخش مسابقات جام جهانی فوتبال بود؛ یعنی همان چیزی که مخاطب از صداوسیما انتظار داشت و رسانه هم بخوبی از عهده آن برآمد.

دو: حالا سریال‌ها و برنامه‌های ماه رمضان به نقطه‌ای رسیده‌اند که راحت‌تر می‌توان درباره آنها اظهارنظر کرد. شبکه یک با سریال «مدینه» بخش عمده‌ای از مخاطبان تلویزیون را به خود جلب کرده است.

سیروس مقدم چنان که پیش‌بینی می‌شد، توانست باز هم با انتخاب یک داستان جذاب و خلق شخصیت‌ها و موقعیت‌های تازه همه نگاه‌ها را متوجه خود کند.

یک قصه زنانه امروزی که خوب نوشته و خوب هم اجرا شده است. مهدی فرجی، مدیر شبکه یک سیما هم به اقبال مخاطبان به این سریال صحه گذاشته و گفته است: خوشبختانه به نظر می‎رسد که سریال مدینه در همین چند قسمت بینندگان خود را جذب کرده و آنهایی که این سریال را دیدند، با آن گره خوردند. پیام‌های زیادی برای ما می‌آید که مخاطبان از کیفیت و موضوع سریال رضایت دارند.

شبکه سه سیما هم با برنامه موفق خود، ماه‌عسل، همچنان مخاطبان این روزهای تلویزیون را شگفت‌زده و سمتی از وجوه آنها را بازنمایی می‌کند، که گاه برای بسیاری حیرت‌آور است. فرقی هم نمی‌کند که موضوع رهایی هموطنی پس از چهارسال از دست دزدان دریایی باشد یا این‌که بخت و اقبال به پیرمرد سرایدار مدرسه‌ای روکند و زندگی او را از این رو به آن رو کند.

به همین دلیل ساده است که گاه رویه این برنامه شاد و مفرح است و گاهی ممکن است احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و البته او را با خود درگیر کند. این شبکه همچنین مجموعه «هفت سنگ» را روی آنتن دارد که جدا از شاد و پرمخاطب بودن به خاطر وجهی دیگر در رسانه‌ها ـ عمدتا مجازی ـ بشدت مورد توجه قرار گرفته است که در جای خود به آن نیز خواهیم پرداخت.

شبکه‌های دیگر سیما هم با مجموعه برنامه‌های خود تلاش می‌کنند سهمی در جذب مخاطب این روزهای تلویزیون داشته باشند و آثار متفاوت‌تری از قبل به آنتن پخش بسپارند.

مهدی غلامحیدری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها