منابع عراقی از استراتژی جدیدی که طی آن تلاش می شود سرکرده های داعش هدف قرار بگیرند خبر دادند.
کد خبر: ۶۹۲۵۷۰
استراتژی جدید ارتش عراق برای مقابله با داعش

به گزارش پایگاه خبری النهرین، منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای امنیتی در جبهه های الانبار، صلاح الدین، دیالی و نینوی پیشروی های خوبی داشته اند و ارتش عراق استراتژی جدید شامل هدف قرار دادن سرکرده های تروریست ها در مناطق مختلف را در پیش گرفته است و طی روزهای گذشته نیروی هوایی عراق محل نشست سرکرده‌های داعش را هدف قرار داده که طی آن ده ها تن از آنها به هلاکت رسیده است.

این اقدامات امنیتی جدید در حالی انجام می شود که عبدالله البیدر معاون فرمانده عملیات الانبار از نزدیک بودن زمان درگیری با تروریست های داعش، فاضل برواری رئیس یگان ویژه مبارزه با تروریسم موسوم به یگان طلایی از نزدیک شدن به مراحل نهایی آزادی کامل تکریت خبر دادند.منابع عراقی افزودند: داوطلبان مقابله با داعش به مناطق تحت نفوذ این گروهک اعزام شده‌اند.

نیروی هوایی عراق با بهره گیری از اطلاعات دقیق ده‌ها داعشی را به هلاکت رسانده‌اند به ویژه که جنگنده‌های سوخو نیز عملیاتی شده‌اند.

صباح النعمان سخنگوی واحد مبارزه با تروریسم گفت: ابتکار عمل هم اکنون در دست نیروهای امنیتی است. بهره گیری از اطلاعات دقیق، فعالیت اطلاعاتی مؤثر، ارسال سلاح و تحویل جنگنده‌های سوخوی روسی همه اینها موضع نیروهای امنیتی را در برابر داعش قوی کرده است.جنگنده‌های سوخو در بیجی عملیاتی شده‌اند و هدف سرکرده‌های داعش و هلاکت رساندن آنها است.

همزمان عبدالله البیدر معاون فرمانده عملیات الانبار گفت: نیروهای امنیتی دستاوردهای خوبی علیه تروریست ها داشته‌اند.از تاکتیک های جدیدی استفاده می‌شود که بر اثر آن ده‌ها تروریست به هلاکت رسیده‌اند.

فاضل جمیل برواری فرمانده یگان طلایی وابسته به دستگاه مبارزه با تروریسم تاکید کرد: نیروهای امنیتی در نزدیکی بیمارستان تکریت هستند و طی روزهای آینده وضعیت مشخص خواهد شد.نیروهای امنیتی جاده بغداد-تکریت را امن کرده‌اند و شهروندان می توانند از آن استفاده کنند.طی روزهای آینده تکریت به طور کامل تحت کنترل در می‌آید.

در همین حال حنین القدو نماینده طایفه الشبک در پارلمان عراق اعلام کرد: نیروی هوایی عراق ضربات مهلکی به داعش در موصل وارد کرده است.نیروهای پیشمرگه باید به اقلیم کردستان برگردند تا نیروهای امنیتی آسان تر اهداف داعش را هدف قرار دهند.داعش عشایر را علیرغم میل باطنی آنها مجبور به بیعت می کند.

یک منبع امنیتی در نینوا از احضار اجباری شیوخ عشایر موصل به مسجد المسکی در غرب موصل و وادار کردن آنها به بیعت با داعش خبر داد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها